מה המשותף למשפטים הבאים:
"המשק נמצא במיתון / בהאטה"
"הכלכלה באירופה על הפנים, וזה משפיע גם על הכלכלה הישראלית"
"האווירה במגזר העסקי פסימית מאד"
"בקיץ יש פחות עבודה – כולם בחופש ולא קונים כלום"
ישנן שתי תשובות עיקריות לשאלה –
1. כולם משפטים ששמעתם (או השמעתם) לאחרונה פעמים רבות.
2. כול המשפטים האלו הם תירוצים או סיפורים שאתם מספרים לעצמכם,
כדי להצדיק את העובדה שקיים פער בין ההכנסות שלכם בפועל (כשכירים או כעצמאים)
לבין ההכנסות שהייתם רוצים שתהיינה לכם.
בזמן האחרון אני שומע מצד אחד את המשפטים האלו יותר ויותר,
וזה מאד מקומם אותי,
כי מן הצד השני אני נתקל כלקוח וכקונה ביותר ויותר מקרים בהם
המוכרים לא מחייכים אליי
המוכרים לא נותנים לי שירות טוב
המוכרים לא מציעים לי מוצרים ושירותים נוספים לאחר שכבר קניתי מהם משהו (up sale או cross sale)
המוכרים לא מניעים אותי לפעולה
ובקיצור – המוכרים לא מוכרים לי!!!
זה קרה לי, ובטוח קרה גם לכם, במגוון של מקומות –
בקניונים, בשדה התעופה, במסעדות, בקולנוע, בבתי קפה, בהרצאות ועוד.
אז נורא קל לקטר על דברים ברמת ה"מאקרו" שאין לכם שליטה עליהם,
כמו הכלכלה בספרד / יוון / איטליה / ארה"ב (מחק את המיותר)
או המחאה החברתית שאתם מחכים לראות את תוצאותיה (לפי איך שהפוליטיקאים שלנו נראים – לא הייתי בונה עליהם את האסטרטגיה העסקית שלי…)
או הקיץ שאתם מחכים שיגמר (ואז יקרה מה? לפי אותו היגיון – אנשים יקנו יותר בחגים? בחורף?)
והרבה יותר קשה לשים לב לדברים יומיומיים
שקורים בעסק שלכם ברמת ה"מיקרו" –
השירות שניתן לכל לקוח שרוכש מכם מוצרים או שירותים,
היחס האישי שאתם מספקים ללקוחות
החשיבה "מחוץ לקופסה" במציאת דרכי שיווק חדשניות ומקוריות
הפנייה לתחומים ולשווקים חדשים שעד כה לא פניתם אליהם.
ועוד ועוד.
אני לא אומר שהמשפטים שציינתי בהתחלה לא נכונים לגמרי.
יש בהם משהו…
אבל אתם יודעים מתי תהיה לכם הזכות להגיד אותם?
רק ביום שבו תעשו ה-כ-ו-ל כדי להילחם על כל לקוח ועל כל שקל ועל כל שוק,
ועדיין תראו שלא עמדתם ביעדים העסקיים שלכם.
בינתיים, רוב החברות והעסקים שאני מייעץ להם,
עוד לא התחילו "לדגדג" את הקצה של הפוטנציאל העסקי שלהם,
ו"משאירים המון כסף על הרצפה",
מה שלא מפריע להם לקטר ולהאשים (אפילו בתת המודע) את "המצב".
"המצב" לא ישתנה. אתם צריכים להשתנות.
לפני שאתם מאשימים את כל העולם ואשתו,
ו"מוותרים" לעצמכם מראש על שאיפות כלכליות גבוהות ויעדים כספיים גבוהים,
תשאלו את עצמכם ביושר (ביניכם לבין עצמכם) –
עד כמה אתם ב-א-מ-ת נלחמים על כל לקוח?
עד כמה אתם ב-א-מ-ת נלחמים על כל שקל?
ועד כמה אתם ב-א-מ-ת אוהבים את הלקוחות שלכם, ואוהבים את הכסף שלכם?
לכו תשיגו אותם. הלקוחות נמצאים שם, רוצים לקנות מכם.
זה אתם שלא תמיד עושים הכול כדי למכור להם.
ואם כל אחד מכם יעשה כ-ו-ל מה שביכולתו כדי להגדיל את הכנסותיו –
גם "המצב" ברמת ה"מאקרו" ישתפר. אתם תראו.
שלכם,
ד"ר יניב זייד
נ.ב.
אירועים קרובים, שאתם ממש רוצים להיות בהם (גם כדי ללמוד איך למכור נכון ואיך לא "להשאיר כסף על הרצפה") –
7/9/12 – שישי, 09:00 – 13:00 – "מופע המסרים של ד"ר שכנוע" – רבע אולם כבר התמלא!
16/10, 23/10, 30/10, 6/11 – ימי שלישי, 17:00 – 20:00 – סדנת "אמנות השכנוע" – מחזור 33 שליש סדנה כבר מלאה!
18/10, 25/10, 1/11, 8/11 – ימי חמישי, 17:00 – 20:00 – סדנת "אמנות השכנוע" – מחזור 34 שליש סדנה כבר מלאה!
Dorine אומר
היי, אחלה פוסט, תודה