לפני חודשיים וחצי נסעתי ליריד הספרים הגדול בעולם בפרנקפורט שבגרמניה,
ביחד עם חבר וקולגה – עמית אופיר – שחיבר כמות אדירה של ספרי ילדים וציור רבי מכר.
מטרת הנסיעה הייתה לסגור לפחות הסכם אחד
עם מוציא לאור או סוכן ספרותי בחו”ל,
שיסכים לשווק את ספרי הראשון באנגלית,
“Persuade and Influence any Audience”
(“כיצד להשפיע ולשכנע כל קהל”).
תנאי הפתיחה שלי לנסיעה היו איומים –
הגעתי מישראל – שחקנית קטנה מאד בשוק הספרים העולמי,
כסופר – ליריד שבו עיקר העסקאות נסגרות בין הוצאות הספרים לסוכנים, ללא הסופרים,
עם ספר אחד בלבד – רוב המשתתפים מביאים קטלוג גדול של ספרים שהם מייצגים,
כשאף אחד לא מכיר אותי,
וללא תיאום של פגישות מראש – לרוב המשתתפים ביריד הלו”ז מלא מראש בפגישות רצופות, זו אחרי זו.
ובכל זאת, נכון לעכשיו חתמתי כבר עם שני סוכני ספרים נחשבים
על הסכמי שיווק והפצה של הספר שלי במדינות שונות בעולם,
ואני מנהל משא ומתן מקביל עם כ- 12 הוצאות וסוכנים נוספים.
כיצד עשיתי זאת?
בעיקרון, יישמתי על עצמי את כל מה שאני מלמד אחרים.
אציין 3 נקודות עיקריות שהשתמשתי בהן –
הראשונה – השתמשתי ב”הוכחה חברתית”.
הספר שלי הצליח ב”אמזון” ומוקם בתקופות שונות
ברשימות רבי המכר בקטגוריות הרלוונטיות אליי.
במקום לבוא – כמו כולם – עם הספר עצמו, שאיש לא יקרא ביריד,
הכנתי (בעצתו של עמית אופיר) פולדר שיווקי על הספר שלי,
שהכיל צילומי מסך מ”רגעי השיא” שלי ב”אמזון”.
וכך, כאשר הצגתי את עצמי בפני סוכנים ומו”לים,
במקום לספר על עצמי (נשמע סובייקטיבי ושחצני, ופחות אפקטיבי),
רק הייתי צריך להראות להם את הפולדר שהכנתי,
שנתפש מיד כאובייקטיבי, יוקרתי
וככזה שבו “אחרים מספרים עליי” – “הוכחה חברתית”.
לחץ כאן לצפיה בפולדר שהכנתי, להתרשמותכם.
שנית, מיקוד.
ביריד הספרים ישנם אלפי מציגים, על פני שטח ענק (מקביל ל- 5 אצטדיונים!)
וקל מאד “ללכת שם לאיבוד” ולאבד פוקוס שיווקי.
כדי לא לקיים שיחות ופגישות סרק עם אנשים לא רלוונטיים עבורי,
ניגשתי בבוקר של היום הראשון שלנו ביריד למרכז המידע של היריד,
וביקשתי את רשימת המו”לים והסוכנים שעוסקים בספרי “Self Help” ו- “How To”.
קיבלתי רשימה של כ- 250 סוכנים ומו”לים רלוונטיים,
וזה כבר מיקד אותי וגרם לי להוציא אנרגיה ולהשקיע זמן רק בביתנים הנכונים עבורי.
שלישית, חריצות והתמדה.
במשך 5 ימים ביריד קיימתי 212 פגישות (!!) מתוך הרשימה שהייתה לי.
עמית ואני הגענו ראשונים בכל יום ליריד, ועזבנו אחרונים,
ובין לבין פשוט “פרפרנו” בלי הפסקה ועברנו מפגישה לפגישה.
מתוך 212 פגישות, רק 69 הוצאות התגלו כרלוונטיות אליי וכמעוניינות לקנות זכויות,
מתוכן 16 ביקשו להתקדם ולנהל משא ומתן איתי,
ונכון לעכשיו, כאמור, עם 2 כבר סגרתי ואני מקיים משא ומתן עם השאר.
למה כתבתי את המייל הזה?
לא כדי לעשות עליכם רושם,
אלא כדי להותיר בכם את הרושם שהכול אפשרי,
ועם מיקוד, חריצות, יצירתיות, יוזמה ו”חוצפה ישראלית”,
אפשר להגיע להישגים מקצועיים ועסקיים, גם בישראל וגם בחו”ל.
לרגל הדיוור הזה, החלטתי להציע את הספר שלי באנגלית
במבצע לימים הקרובים –
בקישור הזה תוכלו לרכוש את הגרסה הדיגיטלית שלו ב”אמזון” ב- 6.99 דולר בלבד!
אשמח לתגובות, ביקורות ומשובים מכם על הספר
שלכם,
ד”ר יניב זייד
עמית אופיר אומר
הי יניב, תודה על הפרגון החם, הנסיעה לגרמניה אכן הייתה אחת הנסיעות המוצלחות ביותר. נהניתי מכל רגע שהיינו שם ביחד וחלקנו מידע, תובנות, שיתפנו אחד את השני במידע רב ערך והשגנו תוצאות בעבודה קשה ומדויקת. המשך להצליח ולשגשג, בכל עצה בתחום הספרים אני זמין לרשותך תמיד. מאמין בך מאוד!! אתה אלוף אמיתי!
שלך, עמית אופיר