הפלטפורמה השיווקית הטובה ביותר למכור את המוצרים והשירותים שלכם – גם בעידן הדיגיטלי, ואולי אפילו בעיקר בעידן הדיגיטלי – היא הרצאות שלכם מול קהל חי (הרצאות אנאלוגיות, "פנים אל פנים"). זו יכולה להיות הרצאה בכנס שאתם מרצים בו, זו יכולה להיות הרצאה שארגנתם לקהלים שלכם, וזו יכולה להיות הרצאה בתוך חברות ("הרצאות פנים ארגוניות" בהן אתם מרצים בפני עובדים של חברות). זו יכולה להיות אפילו הופעה בהפגנה או בעצרת. כל סיטואציה שבה אתם מדברים מול קהל חי ומעבירים את משנתכם, היא הפלטפורמה השיווקית הטובה ביותר.
מדוע, בעצם, הרצאות אנאלוגיות או הרצאות פנים מול פנים הן לטעמי הכלי השיווקי הטוב ביותר? מכיוון שזהו זמן האיכות שלכם עם הקהל שלכם ועם הלקוחות שלכם. זוהי ההזדמנות שלכם לתת להם את היחס האישי ואת הקשר הישיר. גם בעידן הדיגיטלי אין תחליף לקשר פנים מול פנים עם אנשים.
בנוסף, כאשר אתם רוצים למכור משהו לאדם, אתם צריכים להעביר אותו איזשהו תהליך מכירה ושכנוע, בדיוק כמו התהליך אותו מעבירים אתכם כשאתם קונים דברים, החל מיוגורט ועד לחולצה.
בדרך כלל, אתם לא קונים דברים בפעם הראשונה שאתם שומעים עליהם. המחקרים כיום מראים שסטטיסטית, אדם קונה מוצר או שירות רק בפעם השביעית שהוא שומע עליו. יכול להיות שפעם אחת הוא שמע על זה בפרסומת, פעם שנייה בכתבה בעיתון כתוצאה מיחסי ציבור, פעם שלישית הוא שמע את זה מפה לאוזן (חבר שלו אמר לו), ופעם רביעית הוא שמע את זה באיזושהי הרצאה. פעם חמישית הוא שמע את זה בשולחן האוכל, כשדיברו על זה, ואז בפעם השישית הוא שמע את זה באיזה וובינר, שיחה באינטרנט, ובפעם השביעית הוא כבר קונה. היתרון בהרצאה הוא שניתן לחזור במהלכה על המסר מספר פעמים, והאדם שמאזין שומע פעם ועוד פעם את אותו המסר, ובסופה קונה את המוצר, השירות או הרעיון שלנו.
כתיבת תגובה