היכולת לדעת לספר סיפור טוב ומדויק, היא יכולת מפתח בשיווק ובשכנוע כיום, בעידן הגלובלי והדיגיטלי שאנו חיים בו. משכנע טוב הוא כזה שמתמחה ב”אמנות סיפור הסיפורים – The Art of Storytelling. כל דבר אינפורמטיבי שאתם רוצים לספר על עצמכם, תספרו באמצעות סיפור. סיפור נקלט הרבה יותר טוב אצל אנשים. סיפור עובד לנו על הרגש. סיפורים זה משהו שאנשים זוכרים. כולנו גדלנו כמעט מרגע הלידה על סיפורים (חשבו על הילדים שלכם – כמה סיפורים אתם מקריאים להם ומאיזה גיל), ואוהבים לשמוע סיפורים. הנה כמה דוגמאות –
- אם אתם רוצים להעביר מסר שהמוצרים והשירותים שלכם יקרים, ספרו סיפור שבו לקוח התווכח אתכם על המחיר ובסוף שכנעתם אותו לקנות.
- אם אתם רוצים להעביר מסר שאתם אמינים, ספרו סיפור שנתקלתם באיזו בעיה שרוב האנשים היו מתחמקים ממנה או לא פותרים אותה, ואתם כן פתרתם, וכן הסבתם את תשומת לב הלקוח אליה.
- אם אתם רוצים לשדר שאתם יודעים המון דברים, ספרו סיפור על התקופה שבה למדתם באוניברסיטה זאת וזאת בחו”ל במשך כמה שנים. אתם בכלל תספרו על החוויה שלכם שם, אבל “על הדרך” מועבר המסר – “אני מאד חכם, כי למדתי כמה שנים בחו”ל”.
כל מסר שאתם רוצים לספר על עצמכם, ספרו אותו בצורת סיפור, או שלבו סיפור במסגרת המסרים. מעבר לעובדה שאנשים אוהבים סיפורים, הסיפורים לא מאיימים עליהם.
אם אומר לכם – “אני יניב זייד ויש לי ארבע תארים, שניים מפה שניים מפה, שנתיים למדתי פה שנה למדתי פה”. במקרה כזה אוטומטית תחשבו שזה שחצני, מאיים, מתנשא, אינפורמטיבי מדי, וכו’.
אבל אם אומר לכם “בתקופה שלמדתי בארצות הברית ככה וככה”, או “כשעשיתי את התואר השני שלי אז כתבתי תזה על ככה וככה”, מבחינתכם אני בכלל מספר לכם איזה סיפור.
“על הדרך” שתלתי את המסר של מה שעשיתי, אך לא בצורה אינפורמטיבית.
כתיבת תגובה