אז אבי גבאי הפתיע את כולם וכבש במהירות ובסערה
את “השלד הבורסאי” המכונה “מפלגת העבודה”.
וכבר יש עלייה בסקרים, ומדברים על ממשלת אחדות ליכוד – עבודה – יש עתיד, ומדברים על 30 מנדטים למפלגת העבודה בבחירות הבאות.
אבל האתגר האמיתי עכשיו לאבי גבאי הוא –
לשכנע את הציבור הרחב להצביע לו, כמו ששכנע את מתפקדי העבודה.
איך יעשה זאת?
למרות הרזומה העשיר שלו, אבי גבאי הגיע לבחירות לראשות העבודה כ”אנדרדוג” מוחלט,
בוודאי מול ריבוי המועמדים שמולו – פוליטיקאי צעיר וחסר ניסיון,
שכיהן כשר בממשלת נתניהו עד לא מזמן, ללא עבר במפלגת העבודה,
ללא עבר ביטחוני או הישגים משמעותיים בפוליטיקה.
עם נתוני פתיחה כאלו, ועם 7 (!) מתמודדים נוספים לראשות ממשלת העבודה,
הוא לא היה אמור לעבור אפילו את הסיבוב הראשון.
אבל הוא עשה זאת. איך?
באמצעות הפיכת “חסרון ליתרון” – באמצעות מינוף ה”צעירות” וחוסר הניסיון שלו
והסבר למה דווקא עובדת היותו חדש (וחדשני) עומדת לזכותו ולא לחובתו.
שני מסרים במיוחד אהבתי אצל אבי גבאי במהלך הקמפיין.
שני מסרים עליהם חזר שוב ושוב – גם בכלי התקשורת,
גם בהרצאות וגם בשיחות ובפגישות עם פעילי המפלגה.
שני מסרים שמשקפים את אסטרטגית “הפיכת חסרון ליתרון”.
שני מסרים שלטעמי חלחלו מאד בקרב ציבור הבוחרים,
גרמו להרבה אנשים “לרדת מהגדר” ולהצביע, ובדיעבד הטו את הכף לטובתו.
המסר הראשון, שחזר על עצמו לפני הסיבוב הראשון
(שבו לפי הסקרים הובילו עמיר פרץ ויצחק הרצוג על פני שאר המועמדים),
היה זה –
“אם יצחק הרצוג או עמיר פרץ יבחרו לראשות העבודה, זה יופיע בעמודי העיתונים כידיעה קטנה בעמוד הראשון ועוד חצי עמוד בעמ’ 7. אם, לעומת זאת, אני אבחר – זו תהיה סנסציה שתמלא את העמוד הראשון ועמודים רבים נוספים בעיתונים“.
מדוע המסר הזה יעיל ומשכנע (מעבר להיותו נכון בדיעבד, כמו שהוכח בימים האחרונים)?
כי הוא מבטא את הסכנה הגדולה ביותר של מפלגת העבודה –
שמה שהיה הוא שיהיה.
שיבחרו שוב מועמדים שהציבור הרחב מכיר ומאס בהם,
ואז שוב מפלגת העבודה לא תתרומם בסקרים ובמנדטים
והציבור הרחב יהיה אדיש אליה.
במלים אחרות אבי גבאי אמר – “אתם רוצים תוצאות שונות הפעם?
תבחרו מועמד שונה! כי הסכנה הכי גדולה של המפלגה שהקימה את המדינה,
שהיא הפכה ללא רלוונטית”.
הבוחרים, שכל כך היו צמאים לשינוי, ונמאס להם להיות ולהרגיש “לא רלוונטיים”,
“קנו” את המסר.
מה זה משנה שאיש לא יודע באמת מהם דעותיו של המנהיג הנבחר?
העיקר שיכתבו עלינו בעיתון!
המסר השני, בו השתמש גבאי לפני הסיבוב השני
(כאשר התמקד במאבק “ראש בראש” מול עמיר פרץ הוותיק והמנוסה), היה –
“היו לעמיר פרץ כל כך הרבה שנים להוביל שינוי, והוא לא הצליח.
למה שיצליח עכשיו?”
מסר קצר וקולע, שמתמצת את המסר של “תבחרו בי כי אני חדש.
הוותיקים והמנוסים לא הצליחו – תנו לי צ’אנס”.
מסר שגבר על חסרון האנונימיות של גבאי (לעומת עמדותיו המוכרות של פרץ
והפרופיל הציבורי הגבוה שלו ב- 30 השנים האחרונות) והפך אותו ליתרון.
רוצים גם אתם לדייק את המסרים שלכם,
להגיד בדיוק את הדברים שהלקוחות שלכם רוצים לשמוע,
לגלות כיצד מניעים לפעולה אנשים ולקוחות במהירות וביעילות,
ולהגיע לתוצאות יוצאות דופן שיפתיעו גם אתכם ואת הסביבה?
אני מחכה לכם בסדנת “ממחמאות להכנסות” בשבוע הבא!
3 מקומות אחרונים נותרו בסדנה – לחצו כאן עכשיו להרשמה ולהבטחת מקומכם!
שלכם,
ד”ר יניב זייד
כתיבת תגובה