בואו נדבר על ביבי.
עצם זה שכתבתי כאן "בואו נדבר על ביבי", מבטיח לי
שתקראו בסבירות גבוהה הרבה יותר את הפוסט הזה.
כי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הוא אחד מנושאי השיחה הנפוצים ביותר במדינתנו,
ובוודאי מעוררי הרגשות ביותר.
וזה גם מוכח סטטיסטית! בסקר שנערך בקרב נהגי מוניות,
לגבי השאלה "איך אתה מתחיל שיחה עם נוסע שאתה לא מכיר שנכנס למונית שלך?"
"ביבי" הייתה המלה הנפוצה ביותר!
(הסבר קצר איך זה עובד – הנוסע נכנס למונית ונותן כתובת,
הנהג מתחיל לנסוע, וכעבור כמה דקות / שניות מסובב את ראשו אחורה,
ואומר לנוסע משהו כמו "ביבי, אה?"
וזהו. הנהג לא צריך יותר לומר כלום… השיחה כבר תמשיך לבד…
לכל אחד יהיה מה להגיד בנושא…).
נחזור לענייננו. הדיוור הזה הוא לא טקסט פוליטי. הוא טקסט שיווקי.
לא משנה מה אני חושב או מה אתם חושבים לגבי ביבי
(וכולנו חושבים עליו משהו, ובעיקר – מרגישים לגביו משהו).
אני רוצה להסביר – סטטיסטית – למה ביבי ייבחר שוב ושוב לראשות הממשלה בישראל,
למרות כל הביקורות, החשדות וההאשמות (כל עוד ירצה בכך ויתמודד,
ולא יהיה איזה מצב בריאותי או כתב אישום חמור במיוחד שימנע ממנו להתמודד מראש),
ובעיקר אני רוצה להסביר –
איך זה קשור אליכם (ולעסק ולקריירה שלכם).
במרץ 2015 התקיימו הבחירות האחרונות בישראל.
הליכוד (בראשות ביבי) קיבל 30 מנדטים,
מה שאפשר לביבי, כראש המפלגה הגדולה בבחירות, להקים (שוב) ממשלה.
בישראל המשוסעת והמפולגת של 2015 , להשיג 30 מנדטים זו תוצאה מאד יפה.
לפני עשרות שנים המפלגות הגדולות היו מקבלות מספרים כאלו של מנדטים באופן שוטף,
במקרים מסוימים המנצחים גם קיבלו 40 מנדטים ויותר. אנחנו כבר מזמן לא שם.
אז בואו נבדוק רגע שאלה מעניינת –
כמה אנשים באמת צריכים להצביע עבור מישהו, כדי שהוא יהיה ראש ממשלה?
על פניו, אם ביבי קיבל 30 מנדטים (מתוך 120 מקומות בכנסת, כלומר רבע),
זה אומר ש- 25% מהעם צריך להצביע לו, כדי שהוא יהיה שוב ראש ממשלה.
זהו! רק 25%!
אבל זה בעצם לא 25%.
כי הרי לא כל העם יכול להצביע (בגלל ענייני גיל, כשירות, וכו'),
וגם כי הרי לא כל מי שיכול להצביע וזכאי להצביע – באמת מצביע.
למעשה, בבחירות של 2015 אחוזי ההצבעה לכנסת היו 72.34% בלבד
(וזה עוד אחוז הצבעה גבוה יחסית בישראל של העשורים האחרונים).
למי שממש מתעניין במספרים – מתוך 5,881,696 בעלי זכות בחירה במרץ 2015,
רק 4,254,738 אנשים מימשו את זכותם הדמוקרטית והלכו להצביע (לכל המפלגות ביחד!).
מה שאומר, שרבע מתוך 72.34% הצביעו לביבי,
לא רבע מתוך 100% מבעלי זכות הבחירה.
מה שאומר (מספר אחרון, אני מבטיח), שכדי להיבחר לראשות הממשלה,
צריך בסך הכול שכ- 18% מבעלי זכות הבחירה יצביעו לכם. זהו!
מדברים הרבה בישראל על המושג "בייס"
(כלומר, ציבור הבוחרים הנאמן ביותר – הבסיס הפוליטי – של פוליטיקאי ומפלגה).
לכל מפלגה ולכל פוליטיקאי – ימין, שמאל, חרדים, ערבים וכו' –
יש את ה"בייס" שלו, והם מטפחים אותם
ו"קורצים" אליהם – באמירות, בקמפיינים, בחוגי בית ובחקיקה – שוב ושוב.
התקשורת "יורדת" על הפוליטיקאים (ובעיקר על ביבי) שוב ושוב בעניין,
ותמיד מזכירה את המילה "בייס" בלעג ובבוז.
אבל האמת היא, שמבחינה שיווקית ופוליטית (אני לא נכנס לעניין המדיני – מנהיגותי וכו'),
עבור פוליטיקאי – כל פוליטיקאי – שיווק מתמיד של עצמו ל"בייס" (הבסיס הפוליטי) שלו,
וחיזוק הקשר עם התומכים הנאמנים שלו באופן רצוף – הוא הדבר הנכון לעשות!
וזו הדרך (היחידה) לנצח בחירות בישראל.
אז ביבי לא צריך לשכנע את כולנו שהוא ראש ממשלה טוב.
הוא אפילו לא צריך לשכנע את רובנו.
ובתור מנוי של "הארץ" ו"דה מרקר" כבר מעל עשור וחצי –
ישנם הרבה אנשים שהוא לעולם לא ישכנע…
הוא בסך הכול צריך לשכנע 18% מאיתנו – זה הכול! – להצביע לו שוב ושוב
(מהרבה סיבות אפשריות – הגיוניות ורגשיות),
והוא יהיה ראש ממשלה ככל שירצה.
ואגב, סטטיסטית, ה"בייס" של ביבי כיום בישראל גדול הרבה יותר מ- 18%,
אז הוא ספציפית בכלל יכול להיות רגוע…
מתסכל? משמח? מרגיז? מעציב? מעניין?
כל אחד מכם יכול להתייחס לנתון הזה איך שירצה (ותיארתי כאן עובדות יבשות).
אבל הנה הדבר המעניין שרלוונטי גם אליכם –
לכל עסק וחברה יש את ה"בייס" שלהם.
כלומר, את בסיס הלקוחות הטוב והנאמן,
שהוא זה שאחראי למרבית ההכנסות של העסק או החברה
(כתבתי בעבר על "חוק פארטו" – 20% מהלקוחות שלכם
אחראים על 80% מההכנסות שלכם – זוכרים?).
אתם לא צריכים ש"כולם" (מה שזה לא אומר) "יתחברו" אליכם ויאהבו אתכם.
אתם לא צריכים ש"כולם" יקנו מכם את המוצרים והשירותים שלכם.
אתם לא צריכים לפנות ל"כולם" ולשווק ל"כולם" ולמצוא חן בעיני "כולם".
למעשה, החיים שלכם, כמו של ביבי, הרבה יותר פשוטים.
אתם רק צריכים לזהות את ה"בייס" שלכם,
ולהשקיע בו את רוב המאמצים, הכסף, הזמן והאנרגיה שלכם.
ואז העסק שלכם יצליח וישגשג עוד עשרות שנים קדימה (כל עוד תרצו)!
איך תזהו את ה"בייס" (בסיס הלקוחות) המדויק שלכם?
איך תפלחו אותו ותדעו איך להגיע לאותם לקוחות?
כשתפגשו את ה"בייס" שלכם – מה תגידו להם ומה תכתבו להם כדי שיקנו מכם?
ואיך תגרמו ל"בייס" שלכם לשווק אתכם ולדבר עליכם שוב ושוב,
בלי ששילמתם להם עמלות, ואפילו בלי שביקשתם מהם?
בשביל זה אני כאן.
שתגלה לכם –
איך למצוא את ה"בייס" שלכם ולשווק דווקא לו
ואיך להגדיל הכנסות בלי להגדיל הוצאות (!) ובלי לשים כסף על פרסום
מחכה לכם בסדנה!
גם ביבי אולי יגיע (אם אתם ה"בייס" שלו…).
שלכם,
ד"ר יניב זייד
כתיבת תגובה