אז מרואן ברגותי, המחבל / רוצח סדרתי / מנהיג הפלשתינאים (השלימו את החסר),
שהנהיג את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים
(כנראה הם שובתים על כך שהמבחנים בתואר הראשון והשני שהם עושים בכלא קשים מדי…)
"שבר שביתה" ונתפס במצלמה נסתרת של שירות בתי הסוהר אוכל "טורטית"
(חטיף מעולה, אגב. לי אין כוונה לשבור שביתה,
אבל אם הייתה לי – אין ספק שהייתי שובר אותה בשביל טורטית…).
אז ברגותי הוכיח (שוב. ושוב. ושוב) שהוא לא אמין, לא מנהיג ולא בטיח.
אבל לא זה מה שמעניין בסיפור.
מה שמעניין הוא, שאחרי שהסיפור התפרסם (בעידוד השב"ס, שרצה כמובן לשבור את האסירים.
כי אם ה"מנהיג" שלהם לא באמת צם, ועוד מנשנש חטיפים טעימים, למה שרק הם יסבלו?…),
מכירות ה"טורטית" נסקו בימים שאחרי הפרשה,
וב"פיצוציות" ובסופר מרקטים רבים חטיף ה"טורטית" אזל מהמדפים.
מה קרה כאן בעצם?
הידיעות החדשותיות בנושא – שהציפו את הרדיו, הטלוויזיה, העיתונים והאינטרנט –
גרמו לאנשים לדבר שוב ושוב על הנושא ולהזכיר שוב ושוב את המלה "טורטית".
לאלו שכבר מכירים את החטיף הטעים (והמיתולוגי),
השיחות האלו גרמו לפרץ של נוסטלגיה ולנזילת ריר – והם מיהרו לקנות.
ולמי שלא מכיר את החטיף הטעים, השיחות האלו גרמו לסקרנות
לטעום את החטיף הטעים (והם מיהרו לקנות…).
כמובן שגם החברות שמייצרות ומשווקות את ה"טורטית" לא טמנו ידן בצלחת (תרתי משמע),
ומיהרו לדווח בימים שאחרי על טירוף קניות הטורטית ועל כך שהחטיפים "אזלו" מהמדפים.
הסיפור הזה הוא דוגמה נוספת לכוח האמיתי של
האירוע של "שבירת השביתה" על ידי ברגותי לא היה יזום על ידי יצרניות "טורטית"
(ואם כן, הן גאונות שיווק אפילו יותר…), אבל ברגע שזה קרה,
הן מיהרו למנף את האירוע ולהגדיל את המכירות.
וגם אתם יכולים.
לא, לא למנף את המכירות של "טורטית"…
אלא להשתמש באירועים אקטואליים כדי להגביר את המכירות שלכם.
עקבו אחרי האקטואליה והחדשות, וחשבו כיצד אירועים שממילא קורים,
ללא קשר אליכם (כמו חגים ומועדים, חופשים, מלחמות,
מתיחויות שונות בעולם, "שבוע הספר", ביקור של נשיא ארה"ב בישראל,
"יום האישה", מוות של סלב או הופעה של סלב אחר,
ל"ג בעומר שנחגג בל"ד בעומר, בחירות, תחרויות, אירועי ספורט גדולים וכו')
יכולים להתקשר למוצר או לשירות שאתם מציעים.
חברת קוסמטיקה, למשל, תשתמש באירועים כמו "יום המשפחה" ו"יום האשה"
כדי לקדם את מוצריה ולהגדיל את המכירות.
יועצת הורות "תשתמש" בקיץ המתקרב או בחופשים ארוכים (בהם ההורים
מתוסכלים ואובדי עצות) כדי לגייס לקוחות.
מכון סקרים ימנף בחירות כדי לספר לחברות מדוע סקרים נחוצים גם במגזר העסקי, ועוד ועוד.
אני מאמין מאד ב"שיווק מדיד", ובין השאר בוחן את היעילות של כל פוסט שאני מעלה
(כדי לתחקר ולשפר, לכתוב טוב יותר, להעלות את אחוזי הפתיחה
וכתוצאה ישירה מזה את מכירות הספרים והאירועים שלי),
וגיליתי לאורך השנים שאחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר היו לפוסטים שלי
שהתייחסו לנושא אקטואלי (מהצד השיווקי שלו,
כמו שעשיתי עכשיו לאכילת הטורטית של מרואן ברגותי).
כשכתבתי על נושאים שאנשים ממילא דיברו עליהם באותו זמן (כי הם היו על סדר היום / בחדשות),
זה גרם לאנשים לדבר יותר עליי. ולקרוא אותי יותר. ולקנות ממני יותר.
וגם אתם יכולים.
איך? ומה לכתוב? ועל מה לדבר? ואיך להציג את הנושא?
אה. בשביל זה אתם חייבים להגיע בשישי השבוע
לכנס הדגל שלי, "מופע המסרים של דוקטור שכנוע",
ואני כבר אסביר לכם שם הכול.
נתראה בשישי! בואו להגיד שלום בסוף.
שלכם,
ד"ר יניב זייד
כתיבת תגובה