מכירים את זה שיש לכם הרבה הכנסות בעסק, אבל אפילו יותר הוצאות?
מכירים את זה שעשיתם פעילות עסקית כלשהי –
כנס, סדנה, השקה, מוצר חדש, קמפיין מימון המונים –
שעל פניו אמורה להיות מאד רווחית, אבל בפועל מסתבר שהפסדתם עליה כסף?
מכירים את זה שאתם טובים במה שאתם עושים,
עובדים נכון, חרוצים, יש לכם הרבה לקוחות –
אבל בסוף החודש אתם במצב כלכלי מאוזן
(כלומר, לא נשאר לכם רווח מכל מה שעשיתם!)?
את האמת, אני לא מכיר את המצב הזה…
ואני לא כותב את זה מתוך שחצנות.
ב- 15.5 שנות פעילות, הקפדתי תמיד להיות רווחי בכל פעילות שאני עושה,
לחשב נכון את הפעולות השיווקיות שלי,
לא לקחת הלוואות מבנקים או מקרנות ממשלתיות למיניהן,
להקפיד על מקסימום הכנסות ומינימום הוצאות
ובעיקר – לא להוציא כמעט כסף על פרסום,
אלא לנצל את המשאבים וה"נכסים" הקיימים שלי.
אבל בשנים האחרונות, ובעיקר בשנה וחצי האחרונות,
אני נתקל ביותר ויותר לקוחות (שנמצאים אצלי בסדנאות ובתכניות ליווי,
אז אני חשוף למספרים ה"אמיתיים" שלהם,
בלי ה"סיפורים" שהם מספרים לעצמם ולשאר השוק…),
שעובדים קשה, עובדים נכון, עובדים מקצועי – ועדיין נמצאים במינוס!
לקוחות שמכניסים הרבה כסף, אבל איכשהו בסוף – הפעילות "לא השתלמה להם כלכלית".
ואחרי שבדקתי לעומק את העניין, גיליתי שהסיבה מס' 1 לכך היא –
הוצאות אדירות על פרסום!
להפתעתי גיליתי שעסקים קטנים רבים, וגם עסקים "זעירים" רבים
(כולל עסקים שהרגע הוקמו ועוד אין להם הכנסות!),
מוציאים הון תועפות (במונחים שלהם) על פרסום ממומן בפלטפורמות שונות
(גוגל, פייסבוק, לינקדין, עיתונים וכו') כדי להביא לקוחות חדשים.
ואז כל "ליד" (לקוח פוטנציאלי) שמגיע, עולה להם הרבה מאד כסף
(והפרסום רק הולך ונהיה יקר יותר בכל שנה!
כי גם "גוגל" ו"פייסבוק" הבינו את האובססיה שלכם לפרסם כל הזמן…),
ובסופו של דבר, גם אם אחד מתוך כמה "לידים" כאלו הופך ללקוח משלם –
יוצא שהם הפסידו כסף (אם לוקחים בחשבון את ההוצאות הישירות וגם העקיפות).
והסתבר לי עוד להפתעתי, שגם חברות בינוניות וחברות ענק שאני מלווה עסקית,
עשו ועושות את אותה טעות, ומוציאות הון תועפות על פרסום ממומן,
ואז כל לקוח שנכנס בסוף לסניף / לחנות / לבנק / למוקד – עולה להן הרבה מאד כסף
(חלקן גם מגלגלות את ההפסדים האלו על הלקוחות… ולכן המוצרים והשירותים שלהן יקרים יותר).
אני לא מתכוון שלא צריך להוציא בכלל כסף על פרסום.
אבל צריכה להיות פרופורציה. וחישוב נכון של העניין.
והסתכלות על המספרים ה"אמיתיים".
ובעיקר צריך להיות – ניצול חכם של ה"נכסים" הקיימים שלכם,
שכיום הם "לא מוחשיים" מבחינה כספית, ואתם חייבים (כדי להיות רווחיים)
להפוך אותם ל"מוחשיים" מבחינה כספית.
כי לכל אחד מכם – אדם, עסק או חברה – יש הרבה "נכסים" שצברתם
לאורך חייכם המקצועיים, האישיים והעסקיים!
"נכסים", שבשימוש נכון בהם – שווים לכם הרבה כסף, ולא יעלו לכם כסף!
הנה כמה דוגמאות –
המוניטין שלכם – השם הטוב שרכשתם מבחינה מקצועית ואישית.
רוב האנשים והעסקים לא ממנפים את המוניטין שלהם ליצירת הכנסות.
הלקוחות הנאמנים שלכם – אלו שכבר קנו מכם יותר מפעם אחת.
רוב האנשים והעסקים לא שומרים על קשר עם אותם לקוחות,
ולא מבקשים מהם הפניות והמלצות.
האירועים שאתם נמצאים בהם ממילא –
רוב האנשים והעסקים לא מנצלים נכון מפגשים עסקיים,
מקצועיים ואישיים שהם נוכחים בהם "על הדרך",
כדי לצבור קשרים נכונים ולסגור יותר עסקאות
(אה. ולחלק סתם כמה שיותר כרטיסי ביקור שלכם,
או לקבוע פגישות "סרק" עם אנשים לא רלוונטיים –
זה לא נקרא "ניצול נכון" של הסיטואציה!)
ה"קהילה" שלכם – כל אותם אנשים שצופים בסרטונים שלכם
או קוראים את הפוסטים והדיוורים שלכם באופן קבוע (ואפילו מגיבים ומחמיאים!),
אבל עוד לא ראיתם מהם שקל מעולם…
ויש עוד הרבה דוגמאות.
אבל המסקנה היא אחת –
במקום לרוץ ולהוציא המון כסף על פרסום (כצעד שיווקי ראשון, ופעמים אפילו יחיד)
כדי להביא "לידים" קרים שפחות מכירים אתכם עדיין (ואז גם יותר קשה למכור להם),
עדיף לנצל ולמנף את המשאבים הקיימים שלכם
ואת האנשים והלקוחות שכבר מכירים אתכם.
כך תוכלו לייצר מקסימום הכנסות במינימום הוצאות
(ובחלק מהמקרים, תוכלו לשווק בצורה חכמה מאד, עם 0 הוצאות!)
נשמע טוב מדי? לא נשמע הגיוני? אני מצייר תמונה "ורודה" מדי?
אני כותב משהו בניגוד לרוב היועצים והמומחים – שמאיצים בכם לפרסם יותר?…
אז כך אני אישית פועל כבר 15.5 שנים,
ומלמד לעשות את זה כבר 4.5 שנים בצורה מאד מדוייקת וממוקדת.
אני לא כותב את זה כדי לעשות עליכם רושם.
אני כותב את זה כדי להותיר בכם את הרושם שאני יודע על מה אני מדבר.
ואם גם אתם רוצים ללמוד ממני כיצד לעשות פעולות רווחיות במינימום הוצאות,
כיצד להפסיק להיות במינוס אחרי פעולות עסקיות שהייתם בטוחים שיביאו לכם פלוס גדול,
וכיצד להפוך את ה"נכסים הלא מוחשיים" שלכם ל"מוחשיים" מבחינה כספית –
הנה המקום שבו אתם חייבים להיות, ממש עכשיו
לחצו מהר על הלינק, כי זה קורה אוטוטו ולא נשארו כמעט מקומות
שלכם,
ד"ר יניב זייד
כתיבת תגובה