כל הורה מכיר בוודאי את הסיטואציה הבאה.
נוסעים עם הילדים לטיול / ביקור בתערוכה / הצגה / אירוע משפחתי / מסיבת יום הולדת של הכיתה,
ולפני הנסיעה או במהלכה אומרים לילד –
"אני מזכיר לך להתנהג יפה" או "חשוב שתתנהג יפה".
ואז, לפעמים, תוך כדי האירוע או אחריו, כשהילד עושה משהו שלא נראה לנו,
נוזפים בו ואומרים לו "אבל אמרתי לך להתנהג יפה! אתה לא מתנהג יפה!"
וזו סיטואציה מאד מתסכלת להורה.
אבל יש דבר אחד שאנחנו שוכחים –
הילד (בוודאי אם הוא עדיין בגיל גן) לא יודע ולא מבין מה זה "להתנהג יפה"!
תחשבו על זה – זו אמירה מאד "תיאורטית" ולא ברורה עבורו.
גם אם לכם, כהורים, מאד ברור (ובדרך כלל גם לכם זה לא ברור לגמרי…)
איך האירוע שאליו הולכים יראה ואיך אתם מצפים מהילד שלכם להתנהג,
באמירה "תתנהג יפה" – למעשה לא אמרתם לו כלום.
מה כן יעזור לכם (ולילד)?
הוראות ברורות. הנחיות מדויקות.
לדוגמה –
"אתה נוסע עם אח שלך. אני מבקש/ת ממך לא לריב איתו ולא להרביץ לו,
ואם הוא מתגרה בך אל תתייחס ותבוא לספר לי".
"אנחנו נוסעים לארוחה עם כל המשפחה.
גם אם אתה מסיים ראשון, אתה לא קם מהשולחן לפני שכולם מסיימים ואני מרשה לך"
"כשמגיעים לסבא וסבתא תרוץ אליהם ותן להם חיבוק ונשיקה,
ואם נותנים לך מתנה תגיד תודה".
מה קרה עכשיו? עכשיו הילד (בכל גיל, גם בגילאים צעירים מאד) יודע מה מצופה ממנו!
ויש לו הנחיות ברורות שהוא מבין ויודע ליישם.
ואלו גם הוראות "מדידות" –
כלומר, אפשר בקלות לבחון את הילד ולדעת האם הוא "התנהג יפה" או לא.
ואז הסיכוי ליהנות בפעילות עם הילדים גדל משמעותית!
והסיכוי של הילדים "להתנהג יפה" גדל משמעותית!
והחינוך של הילד (כולל נושא הצבת הגבולות) השתפר בצורה משמעותית.
ילדים הם בסך הכול "אנשים בגודל קטן".
ההנחייה הזו נכונה לכולם, גם לאנשים "מבוגרים".
משפט שאני אוהב מאד ומטיף אותו ללקוחותיי כבר שנים הוא "אנשים מצייתים לתמרורים".
אתם רוצים שאנשים בסביבתכם יעשו משהו
(ולא משנה אם מדובר בילדים שלכם, חיילים שלכם, עובדים שלכם, לקוחות שלכם, קולגות או בני משפחה) –
תסבירו להם בדיוק מה צריך לעשות.
"תאכילו אותם בכפית".
תדייקו להם, צעד אחרי צעד, מה מצופה מהם ומהן הפעולות שעליהם לבצע.
זה נכון לכל מקרה של התנהגות אנושית, ונכון כמובן גם למכירות.
כי במקרים רבים מדי אני רואה דפי נחיתה באינטרנט,
או שומע שיחות מכירה של לקוחות,
או נוכח בפגישות מכירה, שמסתיימות במשפטים כמו
"נשמח לסייע לך", "צור איתנו קשר", "נהיה בקשר", "ניפגש בקרוב" וכו'.
ואני אומר – לא! זה לא מספיק טוב.
ההנעה לפעולה חייבת להיות ברורה ומדוייקת.
המשפטים האחרונים שאתם אומרים בסוף שיחה או פגישה,
והמשפטים האחרונים שאתם כותבים בסוף פוסט או דף מכירה
הם החשובים ביותר, וחייבים לכלול הוראות ברורות, מדויקות וישימות.
רוצים לגלות כיצד להניע לפעולה בצורה מדויקת ומשכנעת?
רוצים לדעת מה בדיוק לכתוב בתחילת ובסוף כל פוסט או דף מכירה שלכם?
רוצים ללמוד כיצד לסיים שיחה או פגישה בסגירת עסקה?
הגיע הזמן שניפגש.
צרו איתי בבקשה קשר למייל yaniv@yanivzaid.com
או התקשרו ללוטן סגל, סמנכ"ל השיווק שלי, לנייד 052-6189393
ספרו לנו כיצד אתם מניעים לפעולה אנשים ולקוחות,
אילו מוצרים ושירותים אתם מוכרים ומה חשוב לכם לשפר,
ונקבע פגישת יעוץ כדי לקדם אתכם ואת העסק שלכם,
ולהגדיל את יחס ההמרה שלכם ואת ההכנסות הנובעות מההנעה לפעולה שלכם.
מחכה להיפגש איתכם ולהגדיל את הכנסותיכם!
שלכם,
ד"ר יניב זייד
כתיבת תגובה