הי חברים,
בפוסט קודם כתבתי כמה חשוב לספר ללקוחות על פעילות חברתית – התנדבותית.
כמה זה עושה רושם, עוזר לכם לסגור עסקה ומשדר (בתת המודע) דברים טובים עליכם.
עד כמה הנתון ה”אובייקטיבי” הזה (אני כותב עם גרשיים,
כי אתם אלו שבחרתם לציין / לכתוב אותו, גם אם בצורה “אגבית”)
מהווה “הוכחה חברתית” חזקה בעיני הלקוחות
לרצינות, ליכולות הכלכליות, לערכיות ולאמינות שלכם.
היום אני רוצה לכתוב על “הוכחה חברתית” נוספת,
חזקה לא פחות (על פי מחקרים) לצורך שיווק עצמי ומיתוג אישי שלכם,
שרובכם עושים (בצורה כזו או אחרת), אך רובכם לא מספרים על כך ללקוחות –
פעילות ספורטיבית.
כן, כן. אם אתם עושים ספורט באופן קבוע, חשוב שתספרו על כך ללקוחות.
בין אם מדובר בפעילות אינטנסיבית או “אקסטרימית” – כמו “איש הברזל”,
השתתפות במרתונים / חצאי מרתונים / “ריצות לילה” למיניהן, תחרויות מקצועיות, וכו’ –
ובין אם מדובר “רק” בריצה קבועה, הליכה לחדר כושר, יוגה, גלישת גלים / רוח וכו’.
למה חשוב שתציינו זאת בפני הלקוחות?
קודם כל, אם הלקוח עצמו עושה ספורט או מחובר לספורט,
זה נושא נהדר לפתוח בו את השיחה,
או להתחבר ללקוח (מה שנקרא במכירות “מקרב”)
דרך תחביבים משותפים, תחומי עניין משותפים וכו’.
אנשים אוהבים לעשות עסקים עם אנשים ש”דומים” להם.
לכן, אם מצאתם משהו משותף ביניכם לבין הלקוח,
הוא ירגיש מיד (בתת המודע) חיבור אתכם, והסיכוי שיסגור אתכם יעלה משמעותית.
אבל מעבר ל”מקרב” וליצירת הכימיה, ישנה כמובן ה”הוכחה החברתית”.
כי כשאתם מספרים במהלך שיחות, פגישות והרצאות (וגם לעתים בחומר השיווקי שלכם)
על כך שאתם עושים ספורט באופן קבוע,
מה אתם משדרים (בתת המודע) לצד השני?
שאתם מתמידים. עושים דברים בעקביות. לא מאבדים סבלנות או מאבדים עניין מהר.
שאתם נמרצים. יש לכם אנרגיה גבוהה. אתם לא “מתעייפים” מהר.
שאתם “ווינרים”. לא מוותרים לעצמכם. עושים דברים שמאתגרים אתכם.
שאתם בריאים. שתהיו בסביבה עוד הרבה זמן.
שתשרתו את הצד השני (כלקוח שלכם) עוד שנים רבות.
ברור שלא הכול נכון לכולם.
לא כל מי שעושה ספורט הוא נמרץ, אנרגטי ו”ווינר” באופן קבוע.
וברור שספורט הוא לא ערובה לחיים ארוכים
(גם “אנשי ברזל” ו”מרתוניסטים” יכולים למות או להיפגע
בגיל צעיר יחסית מבעיות בריאות, תאונות דרכים וכו’),
אבל, וזה חשוב – זה מה שהלקוח מרגיש כלפיכם באותו הרגע!
והלקוח אומר לעצמו (בתת המודע, אני כרגע “מציף” את זה למודע) –
“אם הם ווינרים, מתמידים ונמרצים בספורט,
אלו כנראה התכונות שלהם גם בשירות שהם נותנים לי!
ולכן כדאי לבחור בהם ולא במישהו אחר”.
לכן, פעילות ספורטיבית, למרות שקורית בזמנכם הפנוי,
ולכאורה לא קשורה לעסקים או לקריירה שלכם,
למעשה קשורה מאד לקריירה ולעסקים שלכם, אם תשתמשו בה בצורה נכונה!
הבעיה היא שרוב האנשים לא משתמשים ב”נכסים” האלו שלהם,
ולא מתרגמים אותם להצלחות.
כי הם לא מבינים שזה חשוב.
כי “לא נעים להם”.
כי הם לא רוצים לשתף את הלקוח בחיים הפרטיים שלהם.
כי הם לא רוצים להיתפש כשחצנים. ועוד הרבה סיבות.
אבל אתם לא רוצים להיות “רוב האנשים”!
רוצים לגלות אילו סיפורים עליכם יגרמו ללקוחות לקנות דווקא מכם?
רוצים לגלות את כל ה”נכסים הלא מוחשיים” שלכם?
וחשוב מכך – רוצים לגלות כיצד להפוך אותם ל”מוחשיים” מבחינה כספית?
זה המקום שבו אתם חייבים להיות!
שלכם,
ד”ר יניב זייד
כתיבת תגובה