אז בשב”כ כבר יש (מזמן) מדור “דרושים” באתר שלו,
כולל לתפקידי שטח נחשקים ומסתוריים כמו רכז או חוקר.
תשאירו פרטים באתר, ויחזרו אליכם (אם אתם מתאימים כמובן…).
ו”המוסד” (ארגון הביון הישראלי המפורסם) הקים את קרן “ליברטאד” –
קרן לחדשנות טכנולוגית, שנועדה לשמר את עליונותו הטכנולוגית של הארגון
באמצעות חיבור לחברות סטרט-אפ אזרחיות.
אם לא שמעתם על הקרן הזו – אתם כנראה לא קהל היעד…
וגם צה”ל לא טומן ידו בצלחת.
קצינים בכירים מבקרים בכיתות י”א – י”ב ומרצים בפני התלמידים על חשיבות הגיוס ליחידות שלהם.
“ירידי מתגייסים” עם הופעות של מיטב הזמרים, ובהם דוכנים של מיטב היחידות המיוחדות.
אירועי סיום קורס טיס, קורס חובלים וסיומי מסלול של סיירות עם אלפי (!) משתתפים
ותצוגות תכלית של מיטב כלי הטיס, השיט והמלחמה של הצבא.
וכמובן, גולת הכותרת – פעילות ענפה של דובר צה”ל ברשתות החברתיות,
שדואג לשווק בצורה אינטנסיבית (כולל בהודעות לנייד ובדיוורים!)
כל פעולה של הצבא לתיכוניסטים ולשאר האזרחים.
שיווק. שיווק. שיווק.
וזה לא מקרי. לא סתם הארגונים הגדולים, הממותגים והמסתוריים ביותר
“יורדים לשטח”, “מפשילים שרוולים” ופועלים במרץ
כדי לגלות ראשונים את ה”לקוחות” הפוטנציאליים.
נגמרו הימים שהמוני מתגייסים היו צובאים על דלתות הארגונים האלו ומתחננים להתקבל.
נגמרו הימים שהיחידות המובחרות וארגוני הביון רק היו צריכים לבחור ו”התפנקו” בשיווק.
אנחנו בעידן דיגיטלי, עידן גלובלי, עידן תחרותי,
ועידן בו שום דבר לא מובן מאליו.
התיכוניסטים האיכותיים מקבלים שלל הצעות אטרקטיביות עבורם, ורק צריכים לבחור.
הסטודנטים והיזמים הצעירים נחשפים לאינספור הזדמנויות מקצועיות ואישיות.
ולכן, ממש כמו “קוקה קולה”, גם מותגים גדולים כמו “המוסד” והשב”כ נדרשים להגן על המותג.
תאמרו “חוק גיוס חובה”?
תגידו לי שאין לבני הנוער ברירה אלא להתגייס?
אז ראשית, עובדה שנכון להיום, למרות חובת הגיוס,
כמחצית (בקרוב יותר!) מהנוער היהודי
(כולל חרדים) לא מתגייס כלל (מסיבות שונות ומגוונות).
שנית, גם חלק ממי שמתגייס, שואל את עצמו
מדוע עליו “לבלות” 3 שנים בג’בלאות או במחסומים
כשהוא יכול לשרת שירות “מפנק” בקריה או מול מחשב, וגם ללמוד מקצוע “על הדרך”.
אז שירות בשטח או בקרבי כבר לא מובן מאליו כמו שהיה פעם.
ושלישית, חוק גיוס חובה אינו חל על משרתי הקבע
(המבוקשים בהם מקבלים מגוון הצעות מה”אזרחות”)
ובוודאי שלא על משרתים בשב”כ או ב”מוסד” (עבורם זו קריירה ועבודה לכל דבר ועניין).
בשנים האחרונות ליוויתי את מיטב היחידות הצבאיות בכל נושא שיווק היחידות,
שכנוע מלש”בים (מועמדים לשירות הביטחון) להצטרף אליהם, ושכנוע אנשי קבע להישאר ביחידה.
רשימה חלקית של לקוחותיי בשנים האחרונות ממערכת הביטחון –
חיל האוויר (כולל קורס טיס), יחידת המודיעין 8200,
חיל השריון, שייטת 13, חיל החימוש, יחידת “תלפיות”, משרד ראש הממשלה ועוד.
מיטב היחידות. מיטב המותגים. המקומות הכי מוכרים ומתוקשרים בצבא.
וגם הם צריכים כיום ליזום פעולות שיווקיות.
ולפרסם פעילויות אטרקטיביות. ו”לרדת לשטח”.
ולהקל על מי שמתעניין ורוצה להירשם (אתרים ופעילות ברשתות החברתיות, כבר כתבתי?…).
כי היום, שום דבר כבר לא מובן מאליו,
וה”לקוחות” מפונקים וחשופים למידע תחרותי יותר מאי פעם.
אז אם גופי הביון והמודיעין – עם כל הפרסום, המסורת וההכרה – נדרשים לשווק את עצמם,
בוודאי שגם אתם – שכירים ועצמאים – צריכים לקחת יוזמה
ולהתחיל למתג את עצמכם ולשווק את הפעילות והעסק שלכם.
שנת 2018 בפתח.
אתם לא רוצים שנה נוספת בה המסרים שלכם לא מופצים בעולם.
והנה המקום להיות בו כדי להתחיל את 2018
שלכם,
ד”ר יניב זייד
כתיבת תגובה