אחת היוזמות העסקיות המקוריות והמוצלחות ששמעתי עליהן,
אירעה בשנות ה- 70 של המאה ה- 20, על ידי יזם אמריקאי בשם דניס הופ,
שרשם על שמו את הירח ואת כל כוכבי הלכת במערכת השמש (מלבד כדור הארץ).
הופ ניצל פרצה בחוקי הטאבו, לפיה כל אזרח אמריקאי רשאי לרשום על שמו
כל קרקע שאינה רשומה על שם אדם אחר,
ואם איש אינו מתנגד לרישום, הקרקע נרשמת על שמו – ורשם את הירח על שמו.
מאז שנות ה- 80 של המאה ה- 20 הופ משווק קרקעות על הירח
(באמצעות "שגרירות הירח העולמית" וחברת הבת שלה, "קריפטונייט" – כן, כן, השמות אמיתיים…).
על פניו, מדובר בגימיק שיווקי זול ובבחור תימהוני ודי הזוי,
אבל העובדות המדהימות הן שעד כה נמכרו לאנשים מכל העולם 225,000,000 (!) דונם
(במחיר ממוצע של 250 ₪ לדונם, תעשו את החשבון לבד…),
מתוך השטח הכולל של הירח שהוא כ- 40 מיליארד דונם.
ומאחר ואנחנו הישראלים לא אוהבים להישאר מאחור,
מאז שנת 2,000 רכשו למעלה מ- 10,000 ישראלים (!) קרקעות על הירח.
ועכשיו לשאלה שלי –
מה גורם לאנשים לרכוש קרקעות על הירח?
במקרה הטוב ביותר, יחלפו עוד עשרות שנים מהיום (2017) עד שתהיה התיישבות על הירח
(ורוב הרכישות נעשו לפני 10 , 15 ו- 20 שנים),
איש לא יודע מה יהיה התוקף המשפטי של רכישת הקרקעות האלו
(למרות שעם הרכישה מקבל כל קונה תעודת בעלות ומפה מצולמת של השטח אותו רכש,
יש מחלוקות גדולות בקרוב משפטנים וסוכנות החלל האמריקאית על חוקיות העניין),
איש מהרוכשים לא מכיר את הירח, לא היה בו כמובן ולא מבין כלום באסטרונומיה
(למרות שהמודעות השיווקיות הבטיחו קרקעות "בצד המואר" של הירח…),
ולמרות שמדובר "רק" בכמה מאות שקלים –
רוב הקונים היו מתמקחים על סכום דומה בצורה אגרסיבית בקניות אחרות שלהם.
אז מה קרה כאן?
כמו בכל מוצר או שירות, השאלה האמיתית היא –
מה אנשים ב-א-מ-ת קנו כשהם קנו קרקעות על הירח?
הנה כמה תשובות אפשריות לסיבות –
ראשית, השקעה עתידית לטובת הילדים והנכדים.
מעדויות של לקוחות רבים עלה, שהם אינם מאמינים שיממשו את הרכישה,
אבל "אולי הבן או הנכד יוכל למכור את הקרקע בעתיד ברווח של אלפי אחוזים,
כאשר תמומש התכנית ליישוב הירח".
שנית, השקעה שמעידה על המקוריות והחשיבה לטווח ארוך של המשקיע.
אנשים שקנו קרקעות על הירח משדרים לעצמם ולסביבה שהם חושבים אחרת –
רואים דברים "מחוץ לקופסה" שאחרים לא רואים, מסתכנים היכן שאחרים לא,
חושבים רחוק ועוד. כך, לדוגמה, העידו רוכשים, שמודעים לתסבוכת המשפטית
ולאי הבהירות של ההשקעות על הירח, שבבוא היום,
הם "לא יתפלאו אם נאס"א יעדיפו לפצות אותם ולו רק כדי להתחמק מהכרעת העניין בבית המשפט".
מסיבה זו גם הייתה נהירה נוספת של רכישת קרקעות על הירח בדצמבר 2006,
אז פרסמה סוכנות החלל האמריקאית תכנית להקמת בסיס מאויש על הירח בשנת 2020.
שלישית, אנשים שרוכשים קרקעות על הירח מרגישים "בינלאומיים" –
הם משדרים לעצמם ולסביבה שהם מתוחכמים יותר,
מבינים אנגלית, משקיעים בחו"ל (חו"ל מאד רחוק במקרה הזה…) ועוד.
אף אחד לא רוכש קרקעות על הירח ושומר את המידע לעצמו. להיפך – הם רצים "לספר לחבר'ה".
מה המשותף ל- 3 הסיבות שציינתי?
הן כולן ממלאות צרכים, "כאבים" ובעיות של הרוכשים.
הקרקעות על הירח הן רק פתרון לבעיות ומענה לצרכים האלו.
לכן, כשאתם מוכרים מוצר או שירות, השאלה האמיתית שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא –
למה אנשים ב-א-מ-ת קונים ממני את המוצר או השירות שלי?
אם תבינו את זה, תוכלו להגדיל משמעותית את המכירות וההכנסות.
זה נשמע קל ומובן מאליו, אבל מניסיוני, אנשים
מתקשים להגדיר לעצמם ולאחרים מה הם באמת מוכרים,
ומתקשים עוד יותר להסביר ללקוחות
את הצרכים והבעיות שהמוצר /שירות שלהם פותר.
ומאחר וזה שלב כל כך חשוב בחיי כל עסק, פיתחתי
סדנה מהפכנית שעונה על כל התשובות האלו,
מאפשרת לכם לבנות "שיחת מעלית" ותסריטי מכירה מדויקים עבורכם,
ומספקת לכם כלים פרקטיים מעולים להגדלת ההכנסות שלכם,
בלי להוציא כספים על שיווק ופרסום.
הסדנה הזו נקראת "ממחמאות להכנסות", והיא מתחילה ממש בקרוב.
שלכם,
ד"ר יניב זייד
כתיבת תגובה