הבן הגדול שלי (בן 8.5) ראה השבוע, במהלך פעילויות החופש הגדול,
משחק קופסה שכתוב עליו בצד הקדמי "לגילאי 4 עד 99",
ושאל אותי שאלה תמימה אבל משעשעת –
"אבא, זה אומר שכשאהיה בן 100, המשחק כבר לא יתאים לי?"….
אז אמנם כשכותבים שהמשחק לגילאי 4 עד 99 בעצם מתכוונים שהמשחק מיועד לכולם,
אבל בגדול, אני ממליץ מאד לחדד ללקוחות (וכמובן לעצמכם)
לאילו גילאים השירותים והמוצרים שלכם הכי מתאימים.
ה"גימיק" של לכתוב "גילאים מומלצים" הוא מאד יעיל מבחינת שיווק, ואסביר למה.
ברגע שאני מגדיר גיל ספציפי (או יותר נכון, טווח גילאים) שהוא רלוונטי עבורי,
לכאורה אני מצמצם את קהל היעד שלי (משאיר הרבה אנשים "מחוץ לטווח"),
אבל למעשה אני מגדיל את "יחס ההמרה" (כלומר, בפועל אנשים קונים יותר).
כי עכשיו מאד ברור למי שקורא את טווח הגילאים שני דברים חשובים –
ראשית, האם זה מתאים עבורו?
האם המוצר / השירות הזה ייתן לו תועלת?
זאת בהנחה כמובן שהוא בגיל המתאים.
שנית, מאד ברור לו (בין אם הוא מתאים בגיל ובין אם לא) את מי הוא יכול להפנות אליי.
וכך אני מקבל לקוחות נוספים.
שתי דוגמאות קצרות לעניין –
כשכתבתי את ספר הילדים שלי, "אבא אומר בוקר טוב, נועם עונה לילה טוב"
כתבתי בכל הפרסומים –
"אם יש לכם ילדים או נכדים בגילאי 2 עד 7 – הספר הזה בשבילכם!"
זה הגדיל מאד את המכירות.
אגב, שימו לב שמעבר לטווח הגילאים גם הוספתי "נכדים" ולא רק "ילדים",
כדי להרחיב את קהל היעד ולגרום לאנשים שמיד אומרים
"אה. לא רלוונטי, הילדים שלי כבר גדולים…" – לחשוב על מתנה לנכדים.
דוגמה שנייה – לקוח שלי באחת מסדנאות "אמנות השכנוע"
שעושה טיולי היכרויות לפנויים – פנויות, בישראל ובחו"ל.
ברגע שהתחיל לדייק את הסטטוס והגילאים,
ולכתוב "יוצאת קבוצה ליוון לשבוע, מיועדת לרווקים – רווקות בגילאי 25 עד 35" –
לכאורה הוא צמצם משמעותית את כמות הלקוחות הפוטנציאלים,
אבל בפועל הייתה הרשמה מאד חזקה והקבוצה התמלאה מהר מאד.
למה? כי לאנשים היה ברור מאד (בלי שיצטרכו לחשוב ולהתאמץ, חס וחלילה…)
למי הפעילות מיועדת והאם הם מתאימים,
וגם למי הם יכולים להעביר את המידע.
במקרה כזה כמו שלו, חשוב כמובן גם להיות אמינים ונאמנים להבטחות שלכם.
כך, למשל, הוא התעקש לא לצרף אנשים שלא בטווח 25 עד 35,
גם אם הם היו מאד קרובים (למשל בני 24 או 36).
זה אולי הכעיס והפתיע חלק מהאנשים ש"נשארו בחוץ",
אבל זה נכון לאורך זמן, כי אז אנשים מבינים ש"מילה שלו היא מילה",
הקבוצה יותר הומוגנית ואנשים מרגישים נוח יותר להירשם כשהם יודעים
שלא יפתיעו אותם בנסיעה עצמה עם משתתפים גדולים מדי או קטנים מדי בגיל.
אז מקדו את עצמכם,
הגדירו לעצמכם את הגילאים שאתם מכוונים אליהם
וכתבו את טווח הגילאים במסגרת פרסום המוצרים והשירותים שלכם.
שנת לימודים מוצלחת וספטמבר שמח לכולכם!
ד"ר יניב זייד
נ.ב. הטיפ הזה הוא מסוג הטיפים שנשמעים קטנים,
אבל עושים הבדל גדול בתוצאות, ומשפיעים מאד
על השיווק, המכירות, ההשפעה על הצרכנים ושכנוע הלקוחות.
מאות (!) טיפים כאלו מחכים לכם בעוד שבועיים,
שמתקיים (בפעם ה- 34 ברציפות!) בבית ציוני אמריקה בתל אביב.
כתיבת תגובה