כל מנהל, בכל דרג, נדרש לדבר בפני קהל, הן במסגרת תפקידו והן במסגרת אירועים חברתיים במשרד – קהל יכול להיות מאות באירוע או כינוס עסקי, ויכול גם להיות אדם אחד – המנהל שמעליו, עובד הכפוף לו, מנהל עמית, לקוח פוטנציאלי, ועוד. כל מנהל גם נדרש להשתמש בשכנוע מדי יום ביומו.
בכל מנהל קיימים כישורי נאום, רטוריקה ומנהיגות. סדנאות ייחודיות למנהלים ב"יניב זייד – אמנות השכנוע" מיועדות לחשוף את ציבור המנהלים לשיטות ולכללים שילטשו וישפרו את התכונות הללו. יכולת לנאום ולשלוט בקהל מאזינים אינה תכונה מולדת. כל אחד יכול ללמוד כללים בסיסיים ולהשתמש בהם. יכולות רטוריות, בכל רמת ניהול וללא קשר למספר שנות הניסיון בניהול, ניתנות לשיפור משמעותי.
כתיבת תגובה