“נטוורקינג” פירושו – פיתוח רשת הקשרים העסקיים, המקצועיים והחברתיים שלכם (המקור במילה “נט” באנגלית – רשת – Net). פיתוח רשת הקשרים הזו מאפשר לכם, בטווח הארוך, להגדיל את הכנסות העסק שלכם או את משכורתכם, להגדיל את כמות הלקוחות, ולהיות “מרכז העניינים” באירועים שאתם הולכים אליהם, במקום לעמוד מבוישים בפינה.
מעטים האנשים שעושים נטוורקינג כמו שצריך (למרות שרבים מגדירים כיעד “לעשות נטוורקינג) לפני שהם הולכים לאירוע עסקי), והנה כמה הנחות יסוד לגבי נטוורקינג שברצוני להפריך –
* נטוורקינג עושים רק במקומות רשמיים ומוגדרים, כמו כנס עסקי – לא נכון. נטוורקינג אפשר לעשות בכל מקום, גם בחתונה או ביום הורים של הגן או בית הספר.
* יש אנשים שטובים בנטוורקינג (“נולדים” עם כישורי תקשורת בינאישית) ויש כאלו שלא – לא נכון. מדובר בכלים נרכשים ובמיומנויות שאפשר לאמץ. כל אחד יכול לשפר, להשתפר וגם ללמד אחרים.
* אם אני לוקח פרטים ממישהו שפגשתי (נניח מנהל מחלקה בבית חולים), ושנתיים אחר כך יוצר איתו קשר לראשונה ומבקש ממנו משהו שאני צריך (נניח שיסדר לאימא שלי שמאושפזת במחלקה שלו חדר משלה או עם חלון) זה נטוורקינג – לא נכון. זו קומבינה במקרה הטוב, והטרדה במקרה הרע. נטוורקינג פירושו להשקיע ביחסים ארוכי טווח עם האדם, לפתח איתו קשרים מעבר לפגישה הראשונית, ולתת לו משהו הרבה לפני שאני מבקש ממנו משהו.
* אם יש מישהו שהוא בכיר ומפורסם ממני, או מישהו שאיני מכיר וחשוב לי להכיר, ואני פוגש אותו באירוע, אין לי טעם לגשת אליו, כי אין לי מה לתרום לו – לא נכון. יש לכם אפשרות לתרום לכל אחד, ונטוורקינג במהותו הוא קודם כל נתינה.
כתיבת תגובה