מהי ההגדרה של שכנוע? מה זה אומר לשכנע מישהו?
ההגדרה שלי ל"שכנוע" – שינוי התנהגות של הצד השני.
כלומר, אתם רוצים בסופו של תהליך השכנוע להעביר אדם מנקודה א' לנקודה ב', ולגרום לו לשנות משהו בהתנהגותו – לקנות מכם, לקחת אתכם לעבודה, להשקיע כסף במיזם שלכם, להצביע לכם בקלפי, להירשם לרשימת התפוצה שלכם, ועוד.
ייתכן שבדרך לשינוי ההתנהגות תצטרכו להעביר את הצד השני תהליך של שינוי מודעות, שינוי חשיבה, שינוי "דיסקט" או שינוי הרגלי צריכה, אבל בסוף התהליך הוא אמור וצריך לעשות משהו שהוא לא תכנן לעשות קודם. ובכך נמדדת ההצלחה שלכם.
כל אחד מאיתנו נדרש ליכולות שכנוע מדי יום ביומו – עם עמיתים, לקוחות, עובדים, מנהלים, מפקדים, צרכנים, בני זוג, בני משפחה וחברים.
החוכמה היא לשכנע את הלא משוכנעים, לא את המשוכנעים.
אם אתם מגיעים, לדוגמה, לבוס שלכם לבקש קידום, תוספת תקציב למחלקה או תוספת כוח אדם לצוות שלכם, ומסיבות פנים ארגוניות או פוליטיות השמורות איתו הבוס כבר החליט עוד לפני הפגישה לתת לכם את מה שאתם מבקשים, אין צורך בשכנוע. לא משנה כמעט איך תדברו, איך תציגו את הנושא, כמה זמן תתכוננו לפגישה, וכו' – בסוף תקבלו את מה שרציתם.
החוכמה, האתגר או הקושי, היא לשכנע בוס שרצה לקדם מישהו אחר, לקדם אתכם. או לשכנע את החשב בחברה לתת למחלקה שלכם תוספת תקציב, כשהוא אומר שאין לו כסף.
נניח שאני נכנס לקיוסק ומבקש פחית קולה. המוכר נתן לי פחית קולה, נתתי לו 5 שקלים ויצאתי מהקיוסק. האם היה פה שכנוע? האם הייתה כאן מכירה?
התשובה היא לא. הייתה כאן קנייה, לא מכירה.
למה? כי לא שינו את ההתנהגות שלי. באותה מידה הייתי יכול ללכת למכונת שתייה, להכניס לחריץ 5 ש"ח לקבל פחית קולה. אין צורך בתיווך של המוכר.
מתי כן תהיה כאן מכירה? אם המוכר יגיד לי משפטים כמו "למה רק פחית אחת? קח שישייה, יצא לך יותר זול", "יש לנו מבצעים מעולים בקופה", "אם אתה לוקח קולה, מה דעתך על במבה ונאצ'וס?"
במידה ואקנה חלק מהדברים האלו, נעשה כאן תהליך שכנוע – נכנסתי לקנות פחית קולה, ויצאתי עם דברים נוספים. שיניתי את התנהגותי המקורית.
בעולם השיווקי והתחרותי של המאה ה- 21 – כוח השכנוע הוא סוד ההצלחה! גם אם ברשותכם המוצר או השירות הטוב ביותר – ללא שכנוע לקוחות ושיווק נכון לא תמכרו דבר. גם אם הרעיון למיזם שלכם הוא ההצלחה העולמית הבאה – ללא שכנוע משקיעים וגיוס הון נכון לא תוכלו להצליח. גם אם אתם האדם המוכשר ביותר – ללא שיווק עצמי נכון ושכנוע מעסיקים לא תתקבלו לשום עבודה.
בפעילויות "אמנות השכנוע" מוצעים לכם הכלים העדכניים, היעילים והמוכחים ביותר לשיפור יכולות השכנוע – ללא קשר לניסיונכם בדיבור בפני קהל, לגילכם ולמקצועכם, וללא קשר לאופייכם (מופנמים או מוחצנים, אינטלקטואלים או פרקטיים, תחרותיים או משתפי פעולה). כל אחד מכם יכול לקבל "ערך מוסף" עצום מפעילויות אלו, ולחזק את מיומנויות השכנוע שלו בכל היבט של חייו.
כתיבת תגובה