בחנו את עצמכם – עד כמה אתם רוצים באמת ללמוד לשכנע?
(השאלון כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות, ופונה כמובן לשני המינים):
א. כשאני רואה מישהו שמדבר מאד יפה מול קהל (מנהל, מרצה, פוליטיקאי, איש מכירות, סטנדאפיסט, דובר או נואם), אני:
- מסתכל עליו בעניין ומנסה ללמוד ממנו כמה שיותר, במטרה להיות כמוהו יום אחד, בתחום שלי.
- מקנא בו נורא, ומבין שאין שום סיכוי שאי פעם אהיה ברמה הזו.
- מתבאס ממנו, והוא נתפש בעיניי כמאכער/ חלקלק / מניפולטור / מאחז עיניים / תחמן / מעורר אנטגוניזם.
לא הייתי רוצה להיות כזה בשום אופן.
ב. האמונה שלי לגבי היכולת שלי לשפר את יכולות הדיבור בפני קהל והשכנוע שלי היא –
- אפשר להשתפר כל הזמן, בכל רמה ובכל תחום עיסוק.
צריך ללמוד מהטובים ביותר בתחום, כאלו שמיישמים את מה שהם מלמדים. - אפשר להשתפר קצת, אבל לא בצורה משמעותית.
לא אוכל באמת להגיע לרמות הגבוהות ביותר של המרצים והמשווקים הגדולים,
אבל בעבודה קשה אוכל להציג את עצמי ואת העסק שלי קצת יותר טוב. - אין שום סיכוי להשתפר בתחום הזה. או שיש לי "את זה" או שאין לי "את זה".
מכיוון ששם משפחתי לא "אובמה", "קלינטון" או "נתניהו", כנראה שאין לי "את זה", ונגזר עליי להיות נואם בינוני.
ג. הגישה הבסיסית שלי לגבי שיווק עצמי, שיווק השירותים או המוצרים שלי ושיווק העסק היא –
- לא משנה כמה אני יודע על שיווק וכמה אני עושה, תמיד צריך לדעת עוד, ללמוד עוד ולעשות עוד.
אני מבין שמי שלא מחדש כל הזמן את השיווק שלו ו"ממציא את עצמו מחדש", נשאר מאחור, גם כשכיר וגם כעצמאי. - אני משווק את עצמי מעט יחסית, וברור לי שקיים פער גדול בין מה שאני עושה היום כדי לקדם את עצמי, ובין מה שאני יכול וצריך לעשות.
- בגדול, הגישה שלי בשיווק היא לא לצאת מהבית או מהמשרד, לא לדבר יותר מדי עם אף אחד,
להתמקד בעשייה המקצועית שלי, והלקוחות כבר יצנחו אליי מהגג דרך התקרה.
סיכום הניקוד שלכם:
3 – 4 נקודות:
אתם הלקוח האידיאלי שלי. אתכם אני רוצה לקחת איתי לאי בודד.
אתם לומדים כל הזמן, מיישמים, מעריכים ידע טוב וכלים פרקטיים, ומשקיעים בהתפתחות שלכם.
אתם חייבים להגיע לכנס הבא שלי, "מופע המסרים של דוקטור שכנוע",
ב- 7/2/13, בבית ציוני אמריקה בתל אביב,
ומשם אקח אתכם לרמה הבאה שלכם – גם האישית, גם העסקית וגם המקצועית.
5 – 7 נקודות:
יש לכם מספר אמונות מגבילות ומעכבות בנוגע לדיבור בפני קהל, לשיווק ולשכנוע.
האמונות האלו מייצרות פער בין היכולות המקצועיות שלכם לבין רמת ההכנסות שלכם ורמת ההערכה שאתם מקבלים מהסביבה.
אני ממש ממליץ לכם להגיע לכנס "מופע המסרים של דוקטור שכנוע" ב- 7/2/13,
שם תגלו איך גם אתם יכולים להשתפר משמעותית,
למתג את עצמכם ולהגדיל את הכנסותיכם.
8 – 9 נקודות:
אין דרך קלה לכתוב זאת – אנחנו לא מתאימים…
זה לא אני, זה אתם…
אני מאמין בכל ליבי, ויודע בוודאות לאור ניסיוני,
בכך שכל אחד יכול להשתפר,
ששיווק פירושו להיות אקטיבי ודינמי כל הזמן,
ושהדרך הקלה, היעילה והמהירה ביותר להתקדם בחיים –
גם האישיים, גם המקצועיים וגם העסקיים –
היא לשים את עצמכם בקדמת הבמה, מול קהל ומול לקוחות.
אתם כנראה לא מאמינים בכל זה…
יחד עם זאת, אם יש לכם חברים, שותפים, בני משפחה או קולגות,
שלדעתכם היו מקבלים בשאלון הזה 3 – 7 נקודות –
שלחו להם את המייל הזה ותכתבו להם ללחוץ על הלינק הזה
ולהירשם ל"מופע המסרים" שלי ב- 7/2/13.
שלכם,
דר' יניב זייד
כתיבת תגובה