הנה שלושה מקרים שקרו לי בשבוע האחרון בלבד:
מקרה א':
אימא שלי הגיעה אליי לראות את הנכדים,
ובערב היא עמדה לצאת ממני לביתה (היא גרה בחיפה ואני בתל אביב)
ואני התקשרתי לתחנת המוניות השכונתית,
להזמין לה מונית לרכבת, שיוצאת בעוד כחצי שעה לחיפה.
קול צרוד ענה לי בחוסר חשק: "הלו?"
אמרתי: "שלום, אני צריך בבקשה מונית לשלמה בן יוסף 16".
והקול ענה: "אין לי כרגע מוניות. תתקשר בעוד 10 דקות, אולי יהיה…"
לא ויתרתי ושאלתי: "לעוד רבע שעה אתה יכול להבטיח לי מונית אצלי?"
והתשובה נהייתה זעופה עוד יותר – "לא, אני לא יודע מתי תהיה עוד מונית.
אמרתי לך – תתקשר בעוד 10 דקות!"
ואז – ניתוק…
בלי לרשום את שמי ואת הטלפון שלי, בלי להבטיח שהוא יחזור אליי כשתגיע מונית. כלום.
התקשרתי לחברת מוניות אחרת, ושם ענתה לי בחורה אדיבה, שאמרה מיד:
"כן, בעוד 8 דקות תהיה אצלך מונית".
מקרה ב':
הייתי בדרך ל"בית ציוני אמריקה",
שם אני מצלם סרטונים עבור המוצר הבא שלי (פרטים בקרוב…),
הייתי צמא וממש בא לי שוקו חם (כן, אני בן 4… תתבעו אותי…)
נכנסתי לבית קפה ברח' אבן גבירול, והייתה שם בחורה שעמדה ליד הדלפק.
ניגשתי ושאלתי: "שלום, אפשר בבקשה שוקו חם לקחת?".
התשובה הייתה (ואני מצטט) – "אני לא הברמנית, אני במקרה עומדת כאן".
מכיוון שהיא עמדה מאחורי הדלפק, הנחתי שאו שהיא עובדת שם,
או שהיא ברגע זה שודדת את המקום, ושאלתי –
"את עובדת כאן?"
והתשובה הייתה – "כן, אבל אני המארחת. הברמן יצא לעשן, הוא כבר חוזר. אני רק מכינה לעצמי קפה"
מכיוון שממש בא לי שוקו, וגם די מיהרתי, עדיין התעקשתי ושאלתי,
"אז את יכולה להכין לי בבקשה שוקו?"
היא הייתה ממש בשוק מהתשובה (היא הייתה בטוחה שאני אשבר ואלך בשלב הזה),
הסתכלה כדי לראות שאני רציני, ואז נאנחה ואמרה, "טוב, נו",
והחלה לחפש בעצלתיים בדלפק משהו.
אחרי חצי דקה היא צעקה למטבח בעייפות "מישהו יודע איפה השוקו?"
בשלב הזה כבר נשברתי והלכתי. היא לא זיכתה אותי במבט נוסף.
בלי להציע פתרון, בלי לקרוא למישהו, בלי לחייך ולבקש ממני בנימוס לחכות דקה. כלום.
מקרה ג':
הגעתי לקולנוע שכונתי, כמה דקות לפני הסרט.
ניגשתי לדלפק וביקשתי פופקורן וקולה זירו (דרישה די טריוויאלית, אני חייב לציין).
המוכר אמר – "יש לנו בעיה עם הקולה זירו" (זה במכונה, לא בבקבוקים)
בלי להגיד לי אולי "אפשר להציע לך במקום דיאט קולה / קולה". כלום.
טוב, ביקשתי קולה רגיל, ואת הפופקורן, והמוכר אמר –
"קח בחשבון שאין מלח בפופקורן. יש לנו בעיה במכונה כבר כמה ימים".
נשברתי וויתרתי על הפופקורן.
בהפסקת הסרט (לא יודע אם אתם יודעים, אבל הסיבה העיקרית שמשחררים אתכם להפסקה היום,
היא שתקנו משהו בינתיים. עיקר הרווחים של הקולנוע הוא לא מהכרטיסים, אלא מהמכירות במזנון)
ניגשתי אל המזנון (יחד עם עוד כמה אנשים) והוא היה סגור!!!
מה המשותף לכל המקרים?
אני אגיד לכם מה משותף –
היום, תחילת אוגוסט, יישב נהג המונית / בעל בית הקפה / בעל הקולנוע ויעשה חישוב של הכנסות יולי.
כשהוא כנראה ייווכח שהרווחים ירדו לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה או לעומת החודש שעבר,
או שיש פער בין מה שתכנן לבין ההכנסות בפועל, הוא בטח ייאנח ויגיד לעצמו –
"אח, "המצב" (או הקיץ, או המיתון, או הגזירות הכלכליות – השלימו את החסר). בגלל המצב אנשים קונים פחות…"
ואז גם יוסיף קללה כלשהי ויגיד "אי אפשר להצליח במדינה הזו" או משהו דומה.
אני אגיד לכם איך אפשר לפחות לנסות להצליח במדינה הזו –
למכור!
לשווק!!
לחייך!!!
לתת שירות טוב לכל לקוח!!!!
להציע ללקוח לקנות עוד משהו, אם הוא כבר קנה משהו!!!!!
לקחת את פרטי כל לקוח שקונה אצלכם, ולשמר אותו לאורך זמן!!!!!!
אם אין לכם את מה שהלקוח ביקש, למצוא לו תחליף!!!!!!!
להילחם על כל לקוח, ולא לנסות להבריח אותם!!!!!!!!
אותי זה מאד מקומם לראות כל כך הרבה אנשים ועסקים
מפספסים הזדמנויות, לא נותנים שירות טוב, לא עושים שיווק נכון, ו"משאירים המון כסף על הרצפה".
לכן החלטתי בחודש הקרוב לקיים סדרת אירועים עבורכם,
כדי לגרום לכם לעשות את הפעולות הנכונות בזמן ה"מצב", לא לאבד כסף ולהגדיל את הכנסותיכם.
וכבר ביום שישי הבא, ה- 10/8/12, ארצה בכנס של עופר מלמד, חבר טוב ומאמן מדהים, בנושא
"כיצד להפחית מתח ולהגדיל את היעילות בסביבת העבודה?"
אדבר שם, בין השאר, על כיצד לשכנע ולמכור לאחרים למרות החששות,
וכיצד למצות בצורה מקסימלית את כל ההזדמנויות העסקיות הנקרות בדרכנו.
ממליץ בחום להגיע – אלו תכנים שדווקא עכשיו אתם ממש רוצים לשמוע.
כן, יניב, אני רוצה לשווק ולשכנע בצורה יעילה וחכמה
שלכם,
ד"ר יניב זייד
נ.ב.
אירועים קרובים, שאתם ממש רוצים להיות בהם (גם כדי ללמוד איך למכור נכון ואיך לא "להשאיר כסף על הרצפה") –
7/8/12 – שלישי, 21:00 – אני מראיין את איתי פז בשיחה אינטרנטית חינמית, בנושא "כיצד להביא לקוחות מהאינטרנט לעסק שלכם"
10/8/12 – שישי, 09:00 – 12:00 – אני מרצה בכנס של עופר מלמד, בנושא "יעילות ושיווק נכונים בסביבת העבודה שלנו"
– ההרשמה בעיצומה!
7/9/12 – שישי, 09:00 – 13:00 – "מופע המסרים של ד"ר שכנוע" – רבע אולם כבר התמלא!
16/10, 23/10, 30/10, 6/11 – ימי שלישי, 17:00 – 20:00 – סדנת "אמנות השכנוע" – מחזור 33 – שליש סדנה כבר מלאה!
18/10, 25/10, 1/11, 8/11 – ימי חמישי, 17:00 – 20:00 – סדנת "אמנות השכנוע" – מחזור 34 – שליש סדנה כבר מלאה!
כתיבת תגובה