הסיפור הבא אמיתי לחלוטין, ואני מספר אותו כאן לראשונה.
שמות החברות לא יפורסמו, כדי לא להעצים את ה"פאדיחה" שלהם.
הסיפור הזה ממחיש עד כמה חוסר הבנה של השיווק האינטרנטי יכול להיות הרסני.
וכך היה –
לפני כשנה וחצי הוזמנתי על ידי אחד הבנקים הגדולים בישראל
להרצות בכנס שהם מארגנים לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב,
במסגרת קמפיין הטבות מיוחד שהם מקיימים לסטודנטים.
סגרנו על סכום יפה עבור הרצאתי,
והמארגנים (חברת הפקות שהפיקה את הכנס עבור הבנק) סיפרו לי שיהיו בכנס כ- 200 איש.
עד כאן הכול יפה, נחמד וסטנדרטי.
כשבוע לפני הכנס מתקשרת אליי אשת הקשר שלי בחברת ההפקה,
כדי לסגור פרטים אחרונים, ואומרת לי כבדרך אגב –
"ייתכן שיהיו פחות בכנס, משהו כמו 140 – 160 אנשים".
מספר ימים לפני הכנס היא מתקשרת ואומרת לי:
"רק רציתי ליידע אותך שכנראה יהיו פחות אנשים, בסביבות 80 – 100 איש.
אנחנו כנראה מעבירים את הכנס לאולם פחות גדול".
בשלב הזה התחלתי קצת להתבאס.
אמנם אני מקבל את הסכום להרצאה ללא קשר למספר המשתתפים,
אבל בכל זאת האינטרס שלי הוא שתמיד יהיו כמה שיותר אנשים בכל פורום שאני מרצה בו –
החשיפה גדולה יותר, ויש הרבה יותר מכירות של ספרים ודיסקים שלי בסוף ההרצאה.
אבל, בכל זאת, גם 80 – 100 איש זה נחמד, לא?
בבוקר ההרצאה (ההרצאה הייתה מתוכננת לערב) מתקשרת אליי אשת הקשר די בבהלה, ואומרת לי:
"תשמע, יש בעיה. עוד לא הבנו מה מקורה, אבל יהיו הרבה פחות אנשים בכנס,
משהו כמו 30 – 40 איש. אני מיידעת אותך שאנחנו כנראה מעבירים אתכם לכיתה".
בשלב הזה כבר התערבתי, ואמרתי לה שלדעתי כיתה רגילה באוניברסיטה לא תכבד את מעמד הכנס,
בטח לאור ההוצאות הגדולות שהם השקיעו בכנס עד כה.
סיכמנו שאגיע לפני הזמן ונראה מה המצב.
אני מגיע לי בערב זמן מה לפני ההרצאה, לכיתה שעליה דיברנו.
כמה אנשים לדעתכם הגיעו לכנס?
6.
כן, שישה אנשים.
מתוכם 3 בנות ששמעו על האירוע בערך שעה קודם, ובמקרה היה להן שיעור חופשי, אז הן קפצו לראות במה מדובר…
העבירו אותנו לחדר סגל של אחת הפקולטות.
עכשיו, דמיינו לעצמכם את הסיטואציה –
כל האנשים שהבנק הביא עבור הכנס, אני, אשת הקשר של חברת ההפקה,
צלם שהוזמן במיוחד וכמה "רולאפים" (שלטים גדולים שהוכנו במיוחד לכנס)
הולכים בפמליה באוניברסיטה, מהכיתה לחדר הסגל, יחד עם 6 סטודנטים נבוכים.
מאד לא מיתוגי. מאד לא מרשים. מאד לא "חוויית לקוח" נעימה…
שאלתי את אשת הקשר – "אבל איך זה קרה? איך הגעתם מצפי של 200 איש ל- 6 אנשים בלבד?!?!"
והיא אמרה לי בגמגום:
"אני לא מבינה מה קרה… פתחנו event בפייסבוק לאירוע, ו- 200 איש לחצו על attending…"
זה היה הפאנץ' של הסיפור. עכשיו אתם (הקוראים) מתחלקים ל- 3 קבוצות –
1. נקרעים מצחוק, ו/או תופשים את הראש במבוכה, כיצד "פאדיחה" כזו קורית לארגון כזה רציני.
2. יודעים מה זה event בפייסבוק ומה זה ללחוץ על attending, אבל לא מבינים את הפואנטה של הסיפור שלי.
3. אין לכם מושג על מה אני מדבר.
אז לטובת קבוצות 2 ו- 3, אני אתן הסבר קצר:
כחלק משיווק של אירוע אפשר לפתוח לו event בפייסבוק, ואז הרבה אנשים רואים שהוא מתקיים.
מי שמביע עניין בכנס יכול ללחוץ על כפתור attending, שזה אומר שהוא מתכוון להשתתף באירוע.
מבחינה מילולית הוא אמנם "הצהיר" שהוא השתתף,
אבל מבחינה מעשית, לחשוב שכל אחד שישב בבית בתחתונים וגופיה בשתיים בלילה ולחץ לשנייה על הכפתור,
גם ירשום ביומן, יזיז דברים אחרים, יתלבש, יצא מהבית באותו מועד ואכן יגיע לכנס,
זה בערך כמו לצאת מנקודת הנחה שכל אדם שאי פעם עשה לכם like בפייסבוק לאיזשהו פוסט שכתבתם, גם יקנה מכם מוצר או שירות וישלם תמורתם.
אבל זה מה שהבנק וחברת ההפקה חשבו…
בסופו של דבר, אגב, ההרצאה שלי התקיימה מול 6 אנשים, (והייתה קצרה יחסית, כי 3 הסטודנטיות היו צריכות ללכת לשיעור…),
והבנק הפסיק לעבוד מאז עם אותה חברת הפקה.
עכשיו, אם אתם שייכים לקבוצות 2 או 3 שציינתי קודם, המצב שלכם לא משהו.
אתם חייבים לשדרג את ההבנה האינטרנטית שלכם, ולדעת כיצד לשווק נכון באינטרנט.
ויש לי הצעה מעולה עבורכם, שאין סיבה לא לקחת אותה.
ביום שישי ה- 7/9/12 אני מקיים את הכנס הבא של "מופע המסרים של דוקטור שכנוע" בבית ציוני אמריקה
נותרו כרגע 64 מקומות בכנס.
מספר ימים קודם, ביום שלישי ה- 4/9/12, בלה עברון מקיימת את כנס "מפת האוצר האינטרנטית שלך"
בלה עברון, למי שלא מכיר, היא מומחית לשיווק באינטרנט, ובנתה עבורי חלק גדול מהתשתית השיווקית האינטרנטית של החברה שלי כיום.
בלה, מעבר להיותה לקוחה, חברה וקולגה, היא סופר מקצועית, סופר נחמדה, והכנס שלה מרתק.
ולכן אני מציע לכם את ההטבה הבאה –
למה אני נותן את ההטבה הזו?
כי אני ממש לא רוצה שלעסק שלכם יקרה מה שקרה לבנק.
הבנק יכול להרשות לעצמו להפסיד סכומים גדולים על כישלון כזה. אתם לא.
אתם עוד כאן? רוצו להירשם!
כן, יניב ובלה, אני רוצה לשכנע כל אחד, וגם לשדרג את השיווק האינטרנטי שלי!
שלכם,
ד"ר יניב זייד
כתיבת תגובה