אם אתם חובבי כדורסל, בוודאי שמעתם על מעברו הצפוי והמפתיע של ים מדר,
הכוכב של הפועל תל אביב בכדורסל,
לליגת המכללות בארצות הברית.
אם אתם לא מתעניינים מספיק בכדורסל – ואני מניח שרובכם כאלו –
אספר לכם בקצרה את הסיפור המדהים שמסעיר את הענף,
ואת התובנות שלי ממנו.
ים מדר, בן 25 כיום, הוא אחד משחקני הכדורסל הגדולים בישראל.
בעברו זכה פעמיים באליפות אירופה בכדורסל לנוער,
נבחר לכוכב העולה ביורוליג ("ליגת האלופות" האירופית בכדורסל),
שיחק בקבוצות פרטיזן בלגרד (סרביה) ופנרבחצ'ה (טורקיה)
והוביל את הפועל תל אביב בכדורסל
לזכייה ביורוקאפ (הליגה האירופית השנייה בחשיבותה).
השנה הוא נותן עונה טובה בסך הכול (לא מקבל יותר מדי דקות משחק מהמאמן שלו)
בקבוצת הפועל תל אביב, בליגה הישראלית וביורוליג.
אבל כל זה לא הסיפור.
הסיפור הוא שים מדר מרוויח בשנה כמיליון דולר,
מה שמציב אותו כשחקן המשתכר הישראלי הבכיר בליגה
(הבעלים של הפועל תל אביב, עופר ינאי,
הוא מעשירי ישראל ומשלם סכומים גבוהים מאוד יחסית לשוק המקומי).
אבל בשבועות האחרונים התפרסם שמדר הסכים להצעת ענק
ויעבור לליגת המכללות בארה"ב
תמורת שכר של חמישה (!) מיליון דולר לעונה,
פי 5 ממה שהוא מרוויח היום!
שחקן כדורסל טוב (אפשר גם להחמיא ולהגיד שהוא כוכב ומשחק טוב מאוד),
שלכאורה הגיע לתקרת השכר שהוא יכול להרוויח מכדורסל
(וגם זה בזכות עיתוי מדהים ובעלים עשיר.
בקבוצת הפועל תל אביב של לפני כמה שנים,
שהייתה בבעלות קבוצת אוהדים, הוא לא היה מתקרב לסכומים האלו)
הצליח למצוא שוק חדש, בו לא רק מוכנים לשלם לו יותר, אלא פי 5 יותר!
למי שרוצה להבין איך זה אפשרי, ולמה משלמים לו כל כך הרבה –
חוקי השכר בליגת המכללות בארצות הברית (NCAA) השתנו,
ויש להם אפשרות עכשיו לשלם חוזים לשחקנים מקצוענים,
כמעט בלי הגבלת שכר ובלי אישור העברה,
עד גיל 25 (מדר יקבל אישור חריג לשנה אחת),
כדי שיבואו לשחק בקולג'. קבוצת LSU בליגה מכוונת לגיוס שחקני יורוליג, ולכן פנו גם למדר.
מהן התובנות שלי מהסיפור הזה – ואיך זה קשור אליכם?
ראשית, תמיד יהיה מישהו שמוכן לשלם לכם יותר
עבור השירותים והמוצרים שלכם!
אם אתם מרגישים "תקועים" מקצועית, לא מרוויחים מספיק בעסק
ולא מרוצים מהתגמול הכלכלי שאתם מקבלים,
תזכרו שיש שם בחוץ בשורה – לקוחות טובים יותר, שוק רווחי יותר
ומקומות בהם מה שהיום נראה לכם סכום גבוה, נראה להם סכום נמוך.
בעולם המסחר האלקטרוני, בו פעלתי לפני שנים רבות
(וגם הוצאתי לאור ספר רב מכר בשנת 2008 שנקרא "לעשות כסף באינטרנט")
יש אימרה כזו – "זבל של אחד הוא זהב של אחר".
לדוגמה, אתם יכולים למצוא איזה צעיף ישן במחסן שלכם
ממשחק אליפות היסטורי שהייתם בו לפני 30 שנים, שעבורכם לא שווה כלום,
אבל אם תציעו אותו למכירה באתר המסחר eBay –
יהיה איזה אוהד שרוף שישלם לכם עליו כמה מאות דולרים.
בעולם של שוק חופשי, אין דבר כזה עבורכם "תקרת שכר".
הזדמנויות קיימות – רק צריך לחפש אותן!
רוב האנשים (והשחקנים!) בישראל כלל לא ידעו על שינוי חוקי התשלום במכללות בארה"ב
עד שים מדר זיהה את ההזדמנות וחתם שם עכשיו.
שנית, אם אתם חושבים רק לוקאלי, תתחילו לחשוב גם גלובלי!
אפשר לעשות המון כסף רק בישראל, ולהרוויח מצוין בפעילות רק מול ישראלים.
אבל יש שם עולם, והוא גדול, והוא עשיר,
והוא מוכן לשלם הרבה על מוצרים ושירותים טובים.
בניגוד למה שאתם שומעים הרבה בתקשורת (ואני כותב זאת מניסיון) –
העולם הזה גם מעריך מאוד ידע, יכולות ותכונות אופי של ישראלים ויהודים
ומוכן לשלם עליהם הרבה.
לפני כמה זמן שוחחתי עם מרצה ישראלי
שהוזמן להרצות בזום מול חברה בארצות הברית.
הוא מאוד התלהב מהעבודה הזו,
ולא הפסיק להגיד כמה "שילמו לו מעולה".
בשלב מסוים בשיחה לא התאפקתי ושאלתי אותו כמה שילמו לו,
והוא השיב "2,000 דולר".
זה סכום יפה, ובישראל הוא נחשב סכום גבוה יחסית לקבל על הרצאה,
אבל בארצות הברית מדובר בסכום מאוד קטן לתשלום!
מבחינתם, לקנות הרצאה שלו ב- 2,000 דולר,
זה כמו לשלם לו בישראל 500 – 1,000 ש"ח.
סכום נחמד (אני האחרון שמזלזל בכסף. אני מעריך כל עבודה וכל שקל),
אבל מאוד נמוך יחסית למה שמקובל לשלם בשוק.
זה אפילו יכול לפגוע במיתוג שלו בחו"ל,
ושם יפרשו תמחור נמוך כחוסר ניסיון או לא מספיק מומחיות.
בישראל ים מדר מקבל את השכר הגבוה ביותר
ששולם לשחקן כדורסל ישראלי אי פעם בישראל.
בארה"ב הוא מקבל פי 5 (!) כסף,
על אותן שעות עבודה ואותה תפוקה במגרש,
ואפילו לא יהיה ב- 20 המשתכרים הבכירים בליגה.
אז צריך לראות את החיים (ואת השוק שלכם) בפרופורציות,
ולחשוב כל הזמן איך למקסם את היכולות והידע שלכם.
התובנה השלישית קשורה במומחיות.
העולם של היום – בעיקר בתקופת הבינה המלאכותית – הוא עולם שמתגמל "טאלנטים".
בתקופה של הצפת מידע, תחרות קשה בכל תחום וטכנולוגיה מתקדמת,
אנשים, עסקים וחברות מוכנים לשלם המון לידע ייחודי,
"מקורות ידע" אמינים ואוטוריטות מקצועיות.
רוב האנשים והעסקים מתמחרים את עצמם נמוך מדי,
ולא רואים או מבינים עד כמה הידע,
השירותים ו/או המוצרים שלהם חיוניים לצד השני – ללקוחות וללקוחות פוטנציאלים.
אתם לא מוכרים ללקוחות את הפתרון שלכם,
אלא את הבעיות והצרכים שלהם!
האם ים מדר שווה פי 5? תלוי למי.
למכללת LSU כן – כי היא רוצה להשיג יתרון תחרותי בליגה שלה,
ואולי גם לזכות באליפות הקולג'ים בארצות הברית.
כתבתי ואמרתי אינספור פעמים בשנים האחרונות – תם עידן הבינוניות!
הבינוניים "נמחקים" ושכרם נשחק,
הטובים והמצוינים יכולים לתמחר את עצמם הרבה יותר גבוה,
ולמצוא את הלקוחות שעבורם מה שאתם מקבלים היום, נחשב נמוך (ואפילו נמוך מאוד).
עד כאן התובנות המרכזיות שלי, והנה מה שאני מציע לכם –
השליחות שלי בחיים היא לעזור לאנשים, חברות ועסקים להצליח יותר,
להרוויח יותר, להשפיע יותר, להגיע למקסימום אנשים,
לחשוב גלובלי ולחדור לשווקים ולמדינות נוספות.
אני פותח בשבועות הקרובים תהליך ליווי קבוצתי מקצועי איתי –
ומזמין אתכם להצטרף!
אם אתם באמת רוצים את אחד או יותר מהדברים הבאים
בשנים 2026 – 2027 –
✅ להגדיל את הכנסות העסק ואת כמות הלקוחות
✅ לפתח את רשת הקשרים העסקית, המקצועית והאישית שלכם
✅ לבסס אוטוריטה מקצועית ומומחיות – ולהיות "מקורות ידע" בעידן ה- AI
✅ להיות "מרכז העניינים" בכל כנס, הרצאה, פגישה או אירוע בו תשתתפו
✅ להגיע לתוצאות עסקיות ומקצועיות יוצאות דופן
✅ להגיע לשווקים חדשים וליצור פעילויות חדשות
אני מזמין אתכם להצטרף לתהליך קבוצתי איתי
(מס' 74 בעשור האחרון!),
שיעיף את 2026 – 2027 שלכם קדימה!
איך זה עובד בפועל?
📌 4 מפגשים פרונטליים קבוצתיים אצלי במשרד בתל אביב, אחת לשבוע
(רח' הרכש 21, חניה בשפע ובחינם צמוד למשרד)
📌 קבוצה קטנה ואיכותית (עד 12 איש בקבוצה) של בעלי ובעלות עסקים,
עצמאיות ועצמאים, יזמיות ויזמים, מנהלות ומנהלים
ואנשים שרוצים לפתח את העסק והקריירה, ליצור קשרים חדשים,
למנף קשרים קיימים ולהגדיל הכנסות.
📌 סביבה יצירתית ומרחב אינטימי להתפתחות עסקית – באווירה כיפית ומצחיקה
📌 תרגילים ו"סיעור מוחות" במפגשים, ו"שיעורי בית" בין המפגשים שאני בודק אישית
📌 אפשרות להתייעץ איתי באופן שוטף במהלך כל התהליך –
בוואטסאפ, במייל ו/או בטלפון
מעניין אתכם? רוצים פרטים נוספים ו/או להירשם?
רוצים להתייעץ איתי אם זה רלוונטי עבורכם?
דברו איתי – 054-8001200
(אפשר לשלוח וואטסאפ ואפשר להתקשר),
שלחו לי מייל חוזר לדיוור הזה,
או כתבו לי מייל ל- yaniv@yanivzaid.com
אני מבטיח לענות ולחזור לכולם.
מחכה לכם איתנו – ורוצה להעיף אתכם קדימה!
שלכם, באהבה,
ד"ר יניב זייד


כתיבת תגובה