היה לי ויכוח עם רופא השיניים שלי על שיווק ומכירות.
אני יודע שזה לא מומלץ להתווכח עם מישהו
בזמן שהוא מחטט לך בשיניים עם כל מיני כלים, מקדחות וסכינים.
אבל רופא השיניים שלי מטפל בי כבר כ- 30 שנים,
מכיר אותי היטב (ואת המשפחה שלי, שגם בהם טיפל)
ויודע במה אני עוסק.
אז התפתחה לה בינינו שיחה על שיווק ומכירות
("שיחה" זה אומר שהוא מדבר בזמן שאני יושב על כסא המטופל
עם כל מיני צינורות בתוך הפה ומהמהם מדי פעם)
והוא סיפר לי שהוא סולד מכל נושא השיווק והמכירות, מעולם לא היה ברשתות החברתיות,
כבר שנים לא הולך לכנסים מקצועיים בתחום שלו
כי הוא "נגעל" מכל יחסי ה"הון שלטון" של הרופאים עם חברות התרופות והציוד הרפואי,
ההרצאות ה"מוזמנות", התועמלניות, נותני החסויות ועוד.
למי שמסתקרן בשלב הזה ורוצה יותר פרטים אודות רופא השיניים,
אציין שהוא בן 65, מקצועי מאוד,
ממוקד מאוד (גם בתחום רפואת השיניים ישנם תחומים בהם הוא מעולה ותחומים בהם הוא לא עוסק),
גר בחיפה (שם הכרתי אותו והתחלתי לעבוד איתו לפני 30 שנים)
ויש לו קליניקה בחיפה וקליניקה בתל אביב (בה הוא מטפל בי כבר 20 שנים).
הוא מאנשי המקצוע שאני יותר אוהב ונאמן להם,
והוא אדם מאוד הגון ונחמד.
מאחר ולא יכולתי לענות לו באמת בזמן שהוא חיטט לי בשיניים,
אני מנצל את הבמה המכובדת הזו כדי לענות לו מה דעתי על מה שאמר –
ראשית, ר' (רופא השיניים. השם המלא שמור במערכת)
עושה כבר אותו הדבר מאז אמצע שנות ה- 80 של המאה הקודמת.
לא יותר ולא פחות. עובד קשה, הרבה שעות,
אבל נמצא פלוס מינוס באותו המקום, מקצועית ועסקית, כבר עשרות שנים.
אני אומר תמיד ללקוחות ליווי וסדנאות שלי,
שאם הם רוצים להיות בדיוק באותו המקום בעוד כמה שנים – עסקית ומקצועית – אין צורך לבוא לפעילויות שלי.
אבל אם אנשים רוצים יותר –
יותר לקוחות, יותר כסף, יותר מיתוג, יותר אוטוריטה,
יותר הכנסות, תפקיד יותר טוב ועוד –
אז אני זה שהם צריכים לדבר איתו.
ר' מתבסס על "פה לאוזן" (לקוחות שיחזרו אליו שוב ושוב וגם ימליצו עליו לאחרים)
וזו אחלה דרך להתפרנס ולנהל עסק, רק שיש שתי בעיות –
אחת, לוקח המון המון זמן עד ש"פה לאוזן" ממלא לרפאים את הקליניקה.
השנייה – ככה קשה להזרים "דם חדש" של לקוחות, או להגיע לשווקים חדשים / קהלי יעד חדשים.
ולכן "פה לאוזן" זו לא תכנית עבודה.
שנית, יש ל- ר' היום שותפה בקליניקה, רופאת שיניים צעירה (הבת של שותף ותיק שלו)
שכן עושה שיווק וכן פעילה ברשתות החברתיות,
כך שבעקיפין הוא כן עושה קצת שיווק (ב- outsourcing…).
שלישית, ישנן עשרות רבות (אם לא מאות) של שיטות שיווק ומכירות שונות,
וזה בסדר לא להתחבר לכולן ולא לרצות לעשות את כולן. העניין הוא ש- ר' לא אוהב את כולן,
ובגדול נרתע בכלל מליזום אינטראקציה עם לקוחות.
על זה אני כבר לא ממליץ.
רביעית, ברגע ש-ר' לא עושה שום תקשורת עם הלקוחות – ותיקים, חדשים ופוטנציאלים –
הוא "משאיר כסף" על הרצפה.
אם ניקח אותי לדוגמה, הרי שאני אמור (כמו כולנו) לעשות ביקורת וניקוי אבנית כל חצי שנה עד שנה,
ופעם בכמה שנים אזדקק למשהו יותר רציני, כמו סתימה.
כשהגעתי אליו הפעם (ביוזמתי), מסתבר שלא הייתי אצלו כבר… 4 שנים!
במהלך העשורים האחרונים היו שנים שבאתי לפחות פעם בשנה,
ועכשיו פספסתי כמה שנים ("קורונה", 7 לאוקטובר, מלחמות – הזמן רץ מהר כשנהנים…)
ורק עכשיו נזכרתי לקבוע תור.
כשר' נזף בי על כך, אמרתי לו – "למה לא שלחת לי הודעה / וואטסאפ / מייל עם תזכורת?
אפילו משהו אוטומטי ששולחים לכל הלקוחות פעם בשנה,
לפי תאריך הביקור האחרון. הייתי מגיע קודם!"
והוא ענה לי – "אני לא מאמין בלרדוף אחרי לקוחות. האחריות צריכה להיות שלהם".
בגדול זו גישה נכונה, הבעיה היא שאז לקוחות יכולים לפספס כמה שנים (כמוני)
או פשוט לעבור לרופא שיניים אחר, טוב לא פחות, ש"מחזר" אחריהם קצת יותר.
אז כן, צריך לעשות שיווק ומכירות.
במינון המתאים לכם, בשיטות המתאימות לתחום שלכם,
ב"מיקור חוץ" אם צריך, אבל חשוב למכור ולשווק.
אחרת – העסק שלכם לא רק עומד במקום, אלא הולך אחורה.
וזו הבשורה הפחות טובה.
הבשורה הטובה – ישנן דרכים לשווק ולמכור בצורה כיפית, חדשנית, פרקטית ויצירתית – ואת זה אני מלמד.
הדרכים האלו יעילות גם בעידן דיגיטלי של בינה מלאכותית, ואפילו בעיקר בעידן הזה.
והבשורה הממש טובה –
יש לכם הזדמנות להיכנס איתי ממש בקרוב
לתהליך קבוצתי של חודש, שילמד אתכם בדיוק מה צריך לעשות.
מהן מטרות התהליך איתי עבורכם, בין השאר?
– לשפר את המכירות שלכם –
כולל בניית תסריט מכירות אישי לפעילות שלכם
– לכתוב ולדייק את "שיחת המעלית" ואת ההצגה העצמית שלכם –
כדי שתעשו נטוורקינג מקסימלי ותענו נכון על השאלה "מה אתם עושים?"
– לייצר קהילה של לקוחות שמתפקדים כמו "שגרירים" פעילים שלכם
ועושים לכם "שיווק ויראלי" –
ולבנות ולהגדיל את הקהילה הזו כל הזמן
– לשים את עצמכם בקדמת הבמה, במקסימום פלטפורמות –
דיוורים, פוסטים, סרטונים, הרצאות ועוד
– לשפר את הכתיבה השיווקית שלכם ואת העברת המסרים בכתב –
ולייצר תוכן מניע לפעולה באופן שוטף – גם ובעיקר בעידן הבינה המלאכותית
– לקדם הרצאות, ספרים, מוצרים ו/או מוצרי מידע שלכם
– לעשות "פולואפ" איכותי ללקוחות וקולגות –
ולהשיג תוצאות!
איך זה עובד בפועל?
– 4 מפגשים פרונטליים קבוצתיים אצלי במשרד בתל אביב, אחת לשבוע
(רח' הרכש 21, חניה בשפע ובחינם צמוד למשרד)
– קבוצה קטנה ואיכותית (עד 10 איש בקבוצה) של בעלי עסקים, עצמאים, יזמים
ואנשים שרוצים לפתח את העסק והקריירה, ליצור קשרים חדשים,
למנף קשרים קיימים ולהגדיל הכנסות
– סביבה יצירתית ומרחב אינטימי להתפתחות עסקית – באווירה כיפית ומצחיקה
– תרגילים ו"סיעור מוחות" במפגשים, ו"שיעורי בית" בין המפגשים שאני בודק אישית
– אפשרות להתייעץ איתי באופן שוטף במהלך כל התהליך –
בוואטסאפ, במייל ו/או בטלפון
מעניין אתכם? רוצים פרטים נוספים ו/או להירשם?
רוצים להתייעץ איתי אם זה רלוונטי עבורכם?
דברו איתי – 054-8001200
(אפשר לשלוח וואטסאפ ואפשר להתקשר),
שלחו לי מייל חוזר למייל הזה,
או כתבו לי מייל ל- yaniv@yanivzaid.com
אני מבטיח לענות ולחזור לכולם.
מחכה לכם איתנו – ורוצה להעיף אתכם קדימה!
שלכם, באהבה,
ד"ר יניב זייד


כתיבת תגובה