ה- AI משתלט על העולם, מספק ידע מקיף בכל תחום
ותמיד עונה לכם לכל שאלה
(ואף פעם לא אומר "אני לא יודע" –
כי אז תפנו לכלי הבינה המלאכותית של החברות המתחרות.
ה"ריצוי" הוא חלק מהמודל העסקי של הבינה המלאכותית).
לכאורה, אנשים כבר לא צריכים את הידע שלכם
כי יש להם בשפע ובחינם –
ופחות יגיעו אליכם כמומחים, מנהלות, נותני שירותים ובעלות עסקים.
אבל רק לכאורה.
יש לי יחסים מורכבים עם הבינה המלאכותית, אני מודה.
אני רואה את היתרונות של המהפכה הזו –
חסכון בזמן, יעילות גבוהה הרבה יותר,
עזרה כשיש "מחסום כתיבה" או משבר ביצירתיות,
עזרה ב"דברים הקטנים" או בהיבטים הטכניים של העסק שלכם –
כמו סיכום פגישות, רישום פרוטוקולים, עיצוב מצגות ופרזנטציות, כתיבה שיווקית – ועוד.
אבל אני רואה גם את החסרונות של מהפכת ה- AI –
הבדידות שרבים מהאנושות סובלים ממנה,
העצלנות שרבים מאמצים – בעיקר תלמידים וסטודנטים,
התלות ההולכת וגוברת שלנו ב- AI
והריצוי של ה- AI אותנו (יעדיף לתת תשובה לא נכונה או לא מלאה, העיקר לענות).
אני רואה גם את הסכנות של התמכרות לטכנולוגיה
ואת ה"מפלצת" שגדלה לנו מתחת לאף –
יש כבר מקרים מתועדים (כולל ספרים ומאמרים שנכתבו על כך)
של כלי בינה מלאכותית בחברות שאיימו (!) על עובדים וניסו לסחוט אותם,
שניסו לרמות (!) במשימות שקיבלו ולשנות את הכללים,
שהתחזו לבני אדם (!) כשפנו לספקים או לחברות אחרות,
שפרצו לשרתים ומעבדים (!) של החברה כדי להשיג עוד כוח, ועוד.
זה נקרא בינתיים בשפה המקצועית "שרשרת אופטימיזציה לא מכוונת של פעולות" –
נתיבים לא מתוכננים שהרובוטים בחרו ללא כוונת זדון
כדי לממש מטרה הגיונית לגמרי שקיבלו מבני אדם.
שאלוהים יעזור לכולנו ביום שתהיה לבינה המלאכותית כוונת זדון…
השאלה שכולם – מנהלות ומנהלים, עצמאיות ועצמאים, בעלות ובעלי עסקים,
נותני שירותים, מומחים, מאמנים, מטפלות ומנטוריות – שואלים את עצמם –
איפה אני מוצא את עצמי בעולם של בינה מלאכותית
ובעיקר – איך אני נשאר רלוונטי ללקוחות שלי?
אני טוען שישנן הרבה סיבות למה אנשים ימשיכו לבוא אליכם –
ואפילו יבואו דווקא אליכם – גם ובעיקר בעידן של בינה מלאכותית.
אציין 3 סיבות עיקריות –
סיבה מס' 1 –
אנשים פחות ופחות יגיעו להתייעץ איתכם או לקנות מכם בגלל הידע הגולמי שלכם
(אותו הם יכולים לקבל בשפע ובחינם מהבינה המלאכותית),
אבל יותר ויותר יגיעו בזכות "הערך המוסף" שאתם כבני אדם וכעסקים נותנים להם –
תקווה,
קהילה,
העצמה,
השראה,
משמעות.
אנשים מחפשים את התדר והקול הייחודי שלכם, לא את הידע שלכם
סיבה מס' 2 –
אנשים יגיעו אליכם יותר ויותר ככל שמחיר הטעות גבוה יותר.
להגיש עבודה בבית הספר או באוניברסיטה שהכין לכם ה- AI ויש בה טעויות –
מילא, מקסימום יהיה ציון יותר נמוך במקצוע הזה, או שאתקן את העבודה.
לבסס את הטיעון המשפטי שלי בבית המשפט
על פסקי דין שלא קרו וה- AI המציא אותם? (זה קרה וקורה כל הזמן!)
רמת הסיכון כבר הרבה יותר גבוהה,
אבל מקסימום אפסיד בתיק אחד או שהשופטת תנזוף בי.
אבל לקנות דירה או חברה ולעשות עסקה גרועה כי ה- AI המליץ לא נכון?
כאן כבר ההפסד הכספי ו/או ההשפעה על החיים שלנו גבוה מדי.
ואנחנו כבר מעדיפים להתייעץ עם מומחים
שמבינים אותנו ומכירים את השוק.
סיבה מס' 3 –
אנשים ימשיכו להגיע אליכם כמומחים, מנטורים, נותני שירותים וספקים
במקרים בהם מעורבים אנשים אחרים!
עם כל ההתפתחות הטכנולוגית של הבינה המלאכותית,
יש לה עדיין פער גדול בכל הקשור לתקשורת בינאישית ולמערכות יחסים בין בני אדם.
גם בעידן הדיגיטלי אין תחליף לגורם האנושי ולרגשות
חשוב להפנים – כבני אדם, אין לכם יותר יתרון יחסי במידע מול ה- AI.
אבל כן יש לכם יתרון יחסי בהתאמת הידע ללקוחות,
בלתת משמעות והרגשה טובה ללקוחות,
בהבנה של המסרים הלא מילוליים שעוברים בשיחה או בפגישה
(שהם 93% מהמסרים שעוברים בין בני אדם!),
ב"להרגיש את האנרגיה של החדר" בזמן פרזנטציה, סדנה או הרצאה.
את כל זה ה- AI לא יודע לעשות היום,
וספק אם ידע בעתיד בצורה מספיק טובה.
הבינה יכולה לייעץ למנכ"לית, למשל, מה החברה שלה צריכה לעשות
כדי להגדיל הכנסות, ולהציע פתרונות ושיטות.
אבל יועצת עסקית אנושית שתבקר בחברה, תדבר עם האנשים,
"תרגיש את השטח" – תראה בדיוק מה לא עובד היום,
מי לא מסתדר עם מי בחברה,
אילו יחסים בין אישיים בתוך החברה צריך לתקן
ומה צריך לעשות באמת כדי לרפא / להבריא / לקדם / לפתח את החברה.
אם התחברתם ל- 3 הסיבות האלו שכתבתי,
השאלות הבאות שאתם בטח שואלים היא –
איך אני מיישם את כל מה שכתבת כאן בעסק / בחברה / בקריירה שלי?
איך אני נשאר רלוונטי בעידן ה- AI?
איך אני ממשיך לבסס את עצמי כ"מקור ידע",
כאוטוריטה וכמומחה לקהילה שלי?
יש לכם הזדמנות להיכנס איתי ממש בקרוב
לתהליך קבוצתי של חודש, שילמד אתכם בדיוק מה צריך לעשות!
השליחות שלי בחיים היא לעזור לאנשים, חברות ועסקים להצליח יותר,
להרוויח יותר, להשפיע יותר, להגיע למקסימום אנשים,
לחשוב גלובלי ולחדור לשווקים ולמדינות נוספות.
אני פותח בשבוע הבא מחזור נוסף (מס' 74!)
של תהליך ליווי קבוצתי מקצועי איתי –
ומזמין אתכם להצטרף!
אם אתם באמת רוצים את אחד או יותר מהדברים הבאים
בשנים 2026 – 2027 –
– להגדיל את הכנסות העסק ואת כמות הלקוחות
– לפתח את רשת הקשרים העסקית, המקצועית והאישית שלכם
– לבסס אוטוריטה מקצועית ומומחיות – ולהיות "מקורות ידע" בעידן ה- AI
– להיות "מרכז העניינים" בכל כנס, הרצאה, פגישה או אירוע בו תשתתפו
– להגיע לתוצאות עסקיות ומקצועיות יוצאות דופן
– להגיע לשווקים חדשים וליצור פעילויות חדשות
אני מזמין אתכם להצטרף לתהליך קבוצתי איתי
ולגלות, בין השאר, איך –
– לשפר את המכירות שלכם –
כולל בניית תסריט מכירות אישי לפעילות שלכם
– לכתוב ולדייק את "שיחת המעלית" ואת ההצגה העצמית שלכם –
כדי שתעשו נטוורקינג מקסימלי ותענו נכון על השאלה "מה אתם עושים?"
– לייצר קהילה של לקוחות שמתפקדים כמו "שגרירים" פעילים שלכם
ועושים לכם "שיווק ויראלי" –
ולבנות ולהגדיל את הקהילה הזו כל הזמן
– לשים את עצמכם בקדמת הבמה, במקסימום פלטפורמות –
דיוורים, פוסטים, סרטונים, הרצאות ועוד
– לשפר את הכתיבה השיווקית שלכם ואת העברת המסרים בכתב –
ולייצר תוכן מניע לפעולה באופן שוטף – גם ובעיקר בעידן הבינה המלאכותית
– לקדם הרצאות, ספרים, מוצרים ו/או מוצרי מידע שלכם
– לעשות "פולואפ" איכותי ללקוחות וקולגות –
ולהשיג תוצאות!
איך זה עובד בפועל?
– 4 מפגשים פרונטליים קבוצתיים אצלי במשרד בתל אביב, אחת לשבוע
(רח' הרכש 21, חניה בשפע ובחינם צמוד למשרד)
– קבוצה קטנה ואיכותית (עד 10 איש בקבוצה) של בעלי עסקים, עצמאים, יזמים
ואנשים שרוצים לפתח את העסק והקריירה, ליצור קשרים חדשים,
למנף קשרים קיימים ולהגדיל הכנסות
– סביבה יצירתית ומרחב אינטימי להתפתחות עסקית – באווירה כיפית ומצחיקה
– תרגילים ו"סיעור מוחות" במפגשים, ו"שיעורי בית" בין המפגשים שאני בודק אישית
– אפשרות להתייעץ איתי באופן שוטף במהלך כל התהליך –
בוואטסאפ, במייל ו/או בטלפון
מעניין אתכם? רוצים פרטים נוספים ו/או להירשם?
רוצים להתייעץ איתי אם זה רלוונטי עבורכם?
דברו איתי – 054-8001200
(אפשר לשלוח וואטסאפ ואפשר להתקשר),
שלחו לי מייל חוזר למייל הזה,
או כתבו לי מייל ל- yaniv@yanivzaid.com
אני מבטיח לענות ולחזור לכולם.
מחכה לכם איתנו – ורוצה להעיף אתכם קדימה!
שלכם, באהבה,
ד"ר יניב זייד


כתיבת תגובה