בספרו המצוין, “המנכ”ל והדלת המסתובבת”,
מספר פיטר מורגן קאש, אחד מאנשי העסקים המצליחים בארצות הברית,
על אירוע שהיה לו, בעת שקידם אינטרסים של חברות תרופות
והיה צריך להיפגש לשם כך עם ארנולד שוורצנגר, בעת שזה כיהן כמושל קליפורניה.
קאש הגיע לאירוע התרמה יוקרתי, ביחד עם כמה עשרות אנשי עסקים,
במסגרתו הם אמורים להיפגש עם המושל שוורצנגר.
כל עשרות אנשי העסקים שהיו שם, ביחד עם כמה עיתונאים שהיו במקום,
חיכו לדבר עם שוורצנגר (שהיה “סלב” לא רק כגיבור סרטי פעולה, אלא גם כפוליטיקאי).
ברגע ששוורצנגר נכנס לחדר, “התנפלו” עליו עשרות אנשים בניסיון לתפוש כמה שניות מזמנו.
קאש הבין מיד שאין לו סיכוי לקבל תשומת לב מהמושל,
וגם אם במקרה יקבל קצת זמן, זה יהיה לשניות ספורות בלבד,
וזה יהיה “כמו כולם” (לא יעיל יותר מדי).
קאש ראה שביחד עם שוורצנגר נכנסה אשתו (היום לשעבר…), מריה שרייבר לחדר.
מאחר וכולם היו מרוכזים בלדבר עם שוורצנגר,
אף אחד לא התייחס אליה ולא דיבר איתה,
והיא עמדה בצד שקטה ומבוישת קצת.
ואז קאש ניגש דווקא אליה, התחיל לשוחח איתה ברמה האישית, הקשיב לה,
והיא – שהייתה מופתעת לטובה מתשומת הלב – חייכה ודיברה איתו בקלילות ובפתיחות.
קאש ראה ששוורצנגר, למרות שמוקף בעשרות אנשים,
מביט מזווית העין בשיחה שלהם
(ובוודאי תוהה מי זה הבחור שמדבר עם אשתו כל כך הרבה זמן).
כעבור כמה דקות ניגש אליהם שוורצנגר מיוזמתו, חייך אליו ושאל את אשתו –
“אז מריה, מי זה הבחור הזה שאת מדברת איתו כל כך הרבה זמן?”
והיא ענתה – “זה פיטר קאש. אתה חייב להכיר אותו! הוא עוסק ב_____…”
והשיחה התפתחה, ופיטר קאש השיג את מה שרצה –
זמן מקסימאלי עם המושל, והזדמנות להציף בפניו את העניין שלשמו הגיע.
כשקראתי את הספר, אהבתי מאד את הדוגמה הזו,
כי היא ממחישה כמה עקרונות מפתח שאני מלמד כבר שנים
בכל הקשור לנטוורקינג, שכנוע, הצגה עצמית והנעה לפעולה –
חשיבה “מחוץ לקופסה” ויצירתיות
(לא “לקפוץ” על המושל כמו כולם, אלא לנסות דברים אחרים),
יוזמה (לגשת לאשתו של שוורצנגר למרות שהוא לא מכיר אותה
ולדבר איתה בפתיחות שהיא לא רגילה אליה)
“הוכחה חברתית” (ברגע ששוורצנגר ניגש אליהם
אשתו הציגה אותו ולא הוא עצמו, זה הרבה יותר יעיל ועוצמתי!), ועוד.
בכנס הדגל שלי, “מופע המסרים של דוקטור שכנוע”
שיתקיים ביום שישי הבא, 20/5, בבית ציוני אמריקה בתל אביב (בפעם ה- 29 ברציפות!)
אגלה לכם כלים רבים שיסייעו לכם בדיוק בנושאים האלו –
כיצד לגרום לאנשים לרצות לדבר איתכם ולדבר עליכם אחרי,
כיצד לשפר את התקשורת הבינאישית שלכם ואת יכולות השיווק העצמי והשכנוע,
כיצד להציג את עצמכם בכל אירוע אישי, עסקי או מקצועי
וכיצד לקדם את העסקים והאינטרסים שלכם בצורה יעילה ונעימה.
מחכה לראות אתכם ב- 20/5!
שלכם, בברכה,
ד”ר יניב זייד
כתיבת תגובה