הודעות הטקסט נהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו.
פעמים רבות אנחנו מסמסים לאנשים (גם בנושאים חשובים) במקום להתקשר אליהם.
אנחנו מסמסים לחברים, בני משפחה, קולגות, שכנים וגם… ללקוחות.
מבחינתי עדיפה תמיד שיחת טלפון על פני הודעת טקסט,
בעיקר בנושאים דחופים ו/או חשובים לנו
שרוצים לקדם אותם בסבירות גבוהה יותר (וארחיב על כך בדיוור אחר),
אבל אם כבר מסמסים ללקוחות (ואני מתכוון להודעות שאנחנו באופן אישי כותבים,
לא למערכת דיוור ששולחת אלפי הודעות במקביל), השאלה היא –
באיזו פלטפורמה להשתמש בהודעה ללקוח –
וואטס-אפ (WhatsApp) או הודעת טקסט רגילה (SMS).
התשובה שלי – אני מעדיף הודעה בוואטסאפ.
ישנן 3 סיבות לכך – שתיים טכניות ואחת מהותית.
הסיבה הראשונה היא שכששולחים הודעת וואטס-אפ ללקוח (כמו לכל אדם אחר),
אני יכול לדעת בוודאות שהוא קיבל וקרא אותה (גם אם לא הגיב לנו).
זה חשוב, אם סימסנו משהו לגבי הצעת מחיר שעברה, תזכורת לגבי אירוע,
פולואפ או סתם שאלה. אנחנו יודעים שהלקוח קיבל אותה בוודאות
(ישנם שני פסים כחולים… הלקוח לא יוכל להגיד לכם אחר כך "לא קיבלתי", או "לא ראיתי".
אתם יודעים את זה, וגם הלקוח יודע את זה…).
הסיבה השנייה היא, שוואטס-אפ היא הודעה חינמית.
זה חשוב, אם שולחים הזמנה / פולואפ / שאלה / הצעה לכמה עשרות אנשים בו זמנית
(ושוב, אני לא מתכוון לדיוור המוני,
אלא למצב שאני נניח רוצה להזמין כמה עשרות לקוחות לאירוע אינטימי,
ואז עושה "העתק – הדבק" להודעה ומעביר אותה הלאה לאחרים בתיקונים קלים).
הסיבה השלישית היא המהותית –
שימוש בהודעת "וואטסאפ" נתפש כאינטימי וקרוב יותר.
אתם משדרים ללקוח (בתת המודע. אני מציף את זה כרגע למודע)
שהוא ואתם קרובים ונמצאים ברמה חברית יותר, ולא רק ביחסי עבודה.
אם תסתכלו עכשיו בנייד שלכם (כן, ממש עכשיו!
אני מרשה לכם להפסיק לקרוא לשתי דקות ולהסתכל רגע בנייד! אבל תחזרו לקרוא, כן?…)
תגלו שבהודעות הוואטסאפ יש לכם הודעות מחברים, משפחה, שכנים,
הורים לילדים בגן / בבית הספר של הילדים שלכם, ועוד.
ואילו בהודעות הטקסט (SMS) מחכות לכם הודעות "רשמיות" יותר –
פרסומים שונים, תזכורות על ביקור אצל הרופא או המוסך,
סקרים ושאלונים שנשלחו לכם, ופה ושם גם הודעות מגופים / אנשים שאתם עובדים איתם.
אז אם אני שולח הודעה ללקוח – באיזו קבוצה אני רוצה להיות?
כמובן שבקבוצה שנתפשת אצל הלקוח כאינטימית ואישית יותר.
גם אם המסר שלי היה "מקצועי" או "רשמי" ולא "חברי".
ולכן (ואין לי אחוזים מהחברה) – עדיף להשתמש בוואטס-אפ
(או כמו שקוראים למערכת ב"ארץ נהדרת" – "מה נשמע?"…).
טיפ קטן, אבל חשוב. פשוט לביצוע, אבל משנה תוצאות עסקיות בצורה מדהימה.
רוצים עוד הרבה טיפים כאלו?
בצורה מעניינת, פרקטית ומשעשעת?
אני מחכה לכם בשבוע הבא, בכנס הדגל שלי,
58 כרטיסים בלבד נותרו באולם
שלכם,
ד"ר יניב זייד
כתיבת תגובה